دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۵ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین : هوگو چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا مدعی شد، هشدار‌هایی‌‌ از دوستانش در کاخ سفید مبنی بر اینکه دولت بوش قصد ترور او و یا سرنگونی دولت ونزوئلا را دارد، دریافت کرده‌است.

به گزارش آسوشیتدپرس، هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا که در جمع طرفدارانش در یک گردهمایی بزرگ انتخاباتی سخن می‌گفت، با بیان مطلب فوق افزود: بوش دستور داده‌است من را تا پیش از آنکه او کاخ سفید را در مقام رییس جمهور ترک کند به قتل برسانند.

چاوز گفت: بوش در جایی گفته‌است "هوگو چاوز نباید رییس جمهور ونزوئلا باشد."

چاوز و در حالی که ادعا می‌کرد این اطلاعات را  از منبعی اطلاعاتی در کاخ سفید کسب کرده‌است افزود: اما آنچه رییس‌جمهور آمریکا نمی‌داند این است که من در کاخ سفید دوستانی دارم.

چاوز چند روز پیش نیز آمریکا را متهم به طرح توطئه ترور خود کرده بود.

او پس از مطرح کردن این ادعا گفته بود مسئولان این توطئه نافرجام به کلمبیا گریخته‌اند.

چاوز گفت: تک‌تیراندازی پیش از فرود هلی کوپتر منتظر بود تا به محض فرود هلی‌کوپتر وی را هدف قرار دهد.

برخی از تحلیل‌گران ادعا دارند چاوز قصد داشته توطئه ترور اخیر خود را به "مانوئل روسالس سولیا"  اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی‌اش نسبت دهد.

این دسته از تحلیل گران همچنین ادعا دارند: چاوز از این طریق قصد دارد به طرفدارانش القا کند که خطراتی از سوی مخالفانش متوجه وی است.

چاوز همچنین گفته بود: نه تنها در انتخابات پیروز خواهم شد که تا چهارده سال دیگر (سال 2021) نیز بر این اتحادیه آمریکایی (ونزوئلا) حکم خواهم راند. البته در قانون اساسی تنها یکبار انتخاب مجدد رییس‌جمهور مجاز شمرده شده‌است.

بر این اساس رییس جمهور کنونی ونزوئلا تنها می‌تواند تا سال 2012  در مسند ریاست جمهوری بماند و نمی‌تواند تا سال 2021 به طور تناوب رهبری کشورش را در دست داشته باشد.

براساس قانون اساسی ونزوئلا رییس‌جمهور این کشور تنها می‌تواند برای دو دور متوالی شش ساله به ریاست جمهوری انتخاب شود.

کد خبر 5193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز