دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از پلمب تمامی دستگاه‌های قطعه‌بندی مرغ در واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی در مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  محمد راه‌انجام، دوشنبه ۱۹ خرداد اظهار کرد: با هدف مقابله با مخاطره بهداشتی ناشی از آلودگی‌های میکروبی(نظیر ویروس کرونا) از طریق فرآورده‌های خام دامی، هرگونه قطعه‌بندی کردن گوشت مرغ و فروش آن در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و سایر مراکز بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است.

وی افزود: مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و واحدهای صنفی فقط مجاز به عرضه فرآورده‌های مذکور به صورت بسته‌بندی شده در کشتارگاه‌های صنعتی یا مراکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی مجاز (پروانه بهداشتی بهره‌برداری و نیز پروانه بهداشتی تولید معتبر دارند) هستند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان، خراسان جنوبی از متصدیان واحدهای عرضه فرآورده خام دامی خواست تا اطلاع ثانوی از فک پلمپ دستگاه، بدون مجوز شبکه دامپزشکی خودداری کنند و در صورت مشاهده و یا گزارشی مبنی بر قطعه‌بندی در محیط کار برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

راه‌انجام یادآور شد: به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا، شهروندان از خرید محصولات بدون شناسنامه بهداشتی تولید و قطعه بندی خارج از سیستم بهداشتی خودداری کنند و پس از دست زدن به فرآورده‌های خام دامی، دست‌های خود را با آب و صابون شست و شو دهند.

کد خبر 519277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha