مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

مسئول پروژه باغ پرندگان قم گفت: از اوایل نیمه دوم سال ۹۹ این پروژه برای استفاده عموم آماده‌سازی می‌شود. تاکنون ۲۱ میلیارد تومان برای احداث این پروژه هزینه شده است.

پرندگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید مهدی هاشمی روز دوشنبه ۱۹ خرداد افزود: جانمایی باغ پرندگان قم با مساحت ۱۲ هکتار، از سال ۹۵ با دستور شهردار قم آغاز که از این میزان ۶ هکتار فنس کشی شده و داخل آن طرح باغ پرندگان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۱ میلیارد تومان برای احداث باغ پرندگان هزینه شده که این هزینه به جز فضای سبز است و شامل عمران، ابنیه، برق، تأسیسات و قفسه‌های کوچک و بزرگ می‌شود.

مسئول پروژه باغ پرندگان قم افزود: این مجموعه شامل ۱۱ قفسه است که ۹ قفسه ۲۰ متر مربع، یک قفسه ۸۰ متر مربع و یک قفسه ۱۰۰ متر مربع است.

هاشمی اظهار کرد: یک سوله بزرگ به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع به ارتفاع ۸ متر به صورت دومنظوره احداث شده که شامل گلخانه گرمسیری گیاهان گوشتی و کاکتوس‌ها و همچنین پرندگان حاره‌ای می‌شود و داخل سوله پرندگان آزادانه حرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: مجموعه ۶ هکتاری باغ پرندگان شامل کافی شاپ، رستوران، ساختمان اداری، نمازخانه، سرویس بهداشتی و غرفه تنقلات است.

اختصاص ۶۵ درصد مساحت باغ پرندگان قم به فضای سبز

این مسئول اظهارکرد: ۶۵ درصد از این مجموعه به فضای سبز اختصاص داده شده که در آن فضای سبز به شکل خاصی طراحی شده است.

هاشمی ادامه داد: از اردیبهشت ماه ۹۹ کاشت فضای سبز در این مجموعه آغاز شده و قطعات بزرگ فضای سبز کاشته شده است و تا یک ماه آینده کاشت مجموعه به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: پیمانکار برای نگهداری پرندگان زینتی در نظر گرفته شده و قرارداد در مرحله انعقاد است.

وجود ۳۷۰۰ قطعه پرنده در باغ پرندگان قم

مسئول پروژه باغ پرندگان قم همچنین گفت: از اوایل نیمه دوم سال ۹۹ باغ پرندگان برای استفاده عموم آماده سازی می‌شود. ۱۰۰ گونه پرنده در این پروژه به تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ قطعه شامل طاووس، گروه پرندگان شکاری شامل عقاب، جغد و شاهین و پرندگان آبچر شامل غاز، اردک و پلیکان و گروه طوطی سانان، قرقاول و شتر مرغ وجود خواهد داشت که اکثر پرندگان در محوطه آزادانه در حرکت خواهند بود.

وی بیان کرد: در مجموعه باغ پرندگان برکه‌ای واقع شده که آبشار انتهای پارک را تا ورودی پارک به طول ۵۳۰ متر مربع متصل می‌کند و عملیات احداث آن به اتمام رسیده است.

هاشمی افزود: مجموعه باغ پرندگان در میدان مفید، بعد از بلوار شهید آوینی، به سمت شهرک قدس بعد از موزه دفاع مقدس واقع شده است.

کد خبر 519216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha