چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محموداحمدی نژاد در اجتماع مردم استان گلستان اظهار داشت: ملت های منطقه از این رژیم جعلی و جنایتکار، متنفر هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر چهارشنبه (25 اردیبهشت) در اجتماع مردم استان گلستان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی رو به موت است، اظهار داشت: ملت های منطقه از این رژیم جعلی و جنایتکار، متنفر هستند و اگر کوچکترین فرصتی در اختیار آنها قرار گیرد این رژیم را ریشه کن خواهند کرد .

وی با اشاره به حمایت برخی کشورها از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اگر اینها به حمایت خود ادامه دهند نام آنها در فهرست جنایتکاران ثبت خواهد شد. دکتر احمدی نژاد تاکید کرد:  جشن تولد رژیم صهیونیستی مثل جشن تولد گرفتن برای مرده است و جشن تولد مرده فقط آبروی برگزار کنندگان آن را خواهد برد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: نصیحت می‌کنیم به راه درست و عمل صالح برگردید والا امواج طوفانی ملت‌های منطقه، یقه شما را گرفته و به خاک مذلت خواهد کشاند. وی در ادامه سخنان خود بحران سنگین اقتصادی در سطح جهان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: به گفته رئیس فائو، بسیاری از کشورهای جهان امروز با فقر و فشار مواد غذایی دست به گریبان هستند و تعجب آور اینکه مسئولین سازمان ملل و شورای امنیت به جای اینکه به این مساله مهم جهانی بپردازند، به دنبال تامین منافع قدرتهای بزرگ هستند. ما معتقدیم بحرانی که امروز کشورهای جهان را در برگرفته است حاصل مدیریت و عمل انسانهای ناصالح است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای جهان محتاج گندم هستند، اظهار داشت: برخی قدرت‌های بزرگ برای تنظیم بازار گندم این محصول را معدوم می کنند.

وی با بیان اینکه برخی مردم جهان در فقر و بدبختی زندگی می‌کنند تصریح کرد: قدرتهای بزرگ مواد غذایی و محصولات کشاورزی را برای تولید بنزین مصرف می‌کنند و در برابر تقاضای جهانی برای استفاده از آن محصولات مقاومت می کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مدیریت انسانهای ناصالح در عرصه سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی دنیا را به بن بست کشانده‌اند، گفت: امروز فشار سنگینی بر بسیاری از ملت‌ها بخصوص مردم محروم قرار دارد و راه چاره این است که همه آنها و بشریت، به پیروی از پیامبران بخصوص پیامبر گرامی اسلام برگردند.

دکتر احمدی نژاد در ادامه با اشاره به خشکسالی‌های سال جاری، از مردم خواست در مصرف سوخت و انرژی و آب در حد ممکن صرفه جویی‌های لازم را به عمل آورند تا با کمک یکدیگر و با برنامه ریزی‌های انجام شده از این دوره خشکسالی عبور کنیم .

رئیس جمهور با اشاره به سرمای بی‌سابقه سال گذشته و بحران قطع گاز در این استان، خاطر نشان کرد: سال گذشته سرمایی که به لحاظ برودت در طول زمان بی‌سابقه بود، همه جای کشور را در بر گرفت. متاسفانه به دلایل ضعف شبکه گازرسانی و اتفاقی که به طور غیر دوستانه در قطع گاز رخ داد، مردم گلستان را در سختی مضاعفی قرار داد.

وی با قدردانی از مردم استان گلستان به خاطرتحمل سختی‌های سرمای سال گذشته، تصریح کرد: از اینکه همه سختی‌ها را تحمل کردید و اجازه ندادید که گردن مسئولین کشور در مقابل بدخواهان و کسانی که قدر دوستی صادقانه با مردم ایران را ندارند خم شود، صمیمانه از شما تشکر می کنم و به خاطر کاستی‌ها، متواضعانه از همه شما عذر می خواهم .

رئیس جمهور مصوبات دور اول سفر استانی هیات دولت به استان گلستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سفر اول مصوبات خوبی داشتیم به طوری که نرخ بیکاری که 12/6 درصد بود  و در طول دو سال گذشته نیز به همین نسبت نیروی کار جدید اضافه شده، اما با اقدامات انجام شده 1/6 درصد از نسبت بیکاری کاسته شد . اما هنوز از نظر ما درصد بیکاری بالاست و در جلسات کارگروه‌ها و هیات دولت به آن رسیدگی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: گر چه در دور اول سفر استانی هیات دولت به این استان مصوبات خوبی به تصویب رسید اما در این سفر دولت، تصمیمات بزرگی را خواهد گرفت و به فضل الهی 27 طرح بزرگ صنعتی را در جلسه فردا به تصویب خواهیم رساند.

رئیس جمهور افتتاح چندین پروژه در استان گلستان ، طرح بزرگ انتقال آب از استانهای مجاور به استان گلستان، احداث یک دهکده ورزشگاه ساحلی، طرح بزرگ راه آهن با سرعت بسیار بالا از مشهد – کردان به رشت و چندین طرح دیگر را از جمله تصمیمات دولت در جریان این سفر برشمرد.

دکتر احمدی نژاد مردم استان گلستان را پرتلاش، مومن، صمیمی، صبور و انقلابی دانست و گفت: استان گلستان و گرگان سرافراز، مانند قطعه ای از بهشت است و مردم این دیار ،گلهای خوشبوی گلستان ایران زمین هستند.

دکتر احمدی نژاد در بخش  دیگری از سخنان خود ایمان و عمل صالح را از ویژگی‌های بارز پیامبر گرامی اسلام برشمرد و خاطر نشان کرد: همه می توانند و باید به پیامبر اسلام اقتدا کنند و همه بشریت راهی جز تبعیت از پیامبر ندارد.

وی با بیان اینکه قرآن ایمان و عمل صالح و ایمان به خدا را راه سعادت و کمال انسان قرار داده است، خدمت به مردم، اخلاص ورزیدن، رعایت حقوق مردم، گذشت و فداکاری، اعتقاد به کار مفید، کوشش برای پیشرفت جامعه و عبادت و بندگی خدا را جزو اعمال صالح دانست و گفت: هر کس امروز برای ساختن ایران و خدمت به جامعه بشری در هر بخشی  تلاش می کند  مشغول انجام عمل صالح است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه هر جایی که غیر صالحین حضور دارند، شر و کینه ورزی و ظلم و تجاوز حاکم است، تاکید کرد: فلسطین نمونه بارز مدیریت انسانهای غیر مومن و غیر صالح است. هر روز زنها و کودکان را به خاک و خون می کشند و جنایتکاران و قاتلین جایزه می گیرند و برای آنها جشن برپا می‌کنند.

کد خبر 51920

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز