شهردار تبریز گفت: به هیچ عنوان پروانه‌ای برای ساخت و سازهای غیرمجاز در حوالی مقبرةالشعرا صادر نمی‌کنیم، تا زمانی که بنده روی کار هستم، به کسی اجازه ساخت و ساز غیرمجاز را نخواهم داد.  

مقبره الشهدا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ایرج شهین باهر، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری تبریز به صورت نیابتی پروژه‌ مقبرةالشعرا را بر عهده گرفته است، پروژه‌ مقبرةالشعرا مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و با توجه به این‌که مقصد گردشگران داخلی و خارجی است، شهرداری نیز به این موضوع ورود پیدا کرد.  

وی گفت: نزدیک به دو سال است عملیات اجرایی پروژه‌ مقبرةالشعرا در حال انجام است، حد شمالی پروژه در حال تکمیل بوده و طبق برنامه‌ریزی‌ها، تا دوماه آتی دسترسی از حد شمالی مقبرالشعرا امکان‌پذیر می‌شود.  

شهین‌باهرگفت: پروژه‌ مقبرةالشعرا، ۱۳ هزار مترمکعب وسعت دارد که فضای بزرگی محسوب می‌شود، سعی می‌کنیم هر سال مبلغی را برای تکمیل این پروژه‌ اختصاص دهیم و با توجه به افزایش هزینه‌ها و گرانی، هر ماهه نیاز به برآورد مالی داریم.  

وی مبلغ مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ مقبرةالشعرا را در شرایط کنونی بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سعی می‌کنیم هر سال بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه تزریق کنیم.  

شهردار تبریز در پاسخ به سوالی مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف بافت تاریخی مقبرةالشعرا گفت: متاسفانه از لحاظ قانونی هیچ کدام از این ساخت و سازها در این منطقه غیر مجاز نبوده و بارها در این مورد بحث شده است؛ شهرداری نیز حین صدور پروانه، از میراث فرهنگی استعلام و بر اساس آن پروانه صادر می‌کند.  

وی ادامه داد: شهرداری به این موضوع ورود پیدا کرده و عملیات ساخت و ساز را نیز متوقف کرده‌ایم که مالک این بنا نیز از شهرداری تبریز شکایت کرده است.  

شهین‌باهر افزود: از لحاظ عرفی و شکلی نباید در کنار فضای تاریخی چنین ساختمانی(ساختمان بالای پنج طبقه) احداث شود؛ متاسفانه در گذشته اداره کل میراث فرهنگی مجوزهای لازم را برای این ساخت و ساز را ارائه کرده و شهرداری نیز بر اساس مجوز صادره، پروانه ارائه کرده است.  

وی بیان کرد: لازم است هماهنگی‌های لازم بین ادارات و سایر دستگاه‌ها برای رفع مشکلات پروژه‌ها انجام شود، آقای استاندار نیز طی بازدیدی در جریان اقدامات انجام شده توسط شورا و رفع مشکلات موجود بین برخی از دستگاه‌ها قرار گرفت.  

شهین‌باهر ادامه داد: تلاش می‌کنیم هفته‌ای یا ۱۰ روز یکبار از پروژه‌های شهری بازدید کنیم تا اطلاع‌رسانی‌های لازم برای شهروندان عزیز ارائه شود، باوجود وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی، شهرداری تبریز عملیات اجرایی پروژه‌های قبلی و جدید را به طور جدی انجام می‌دهد.  

کد خبر 519195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha