مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۵ ساخت‌گاه نصب نیروگاه تولید برق خورشیدی و دیزلی در استان شناسایی شده است.  

نیروگاه خورشیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید فرهزاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان هم‌اینک برای احداث این نیروگاه‌ها منتظر حضور و اعلام آمادگی سرمایه‌گذار است.  

وی افزود: اجرای این طرح به‌ علت نوسانات بازار ارز در سال ۹۸ و گران شدن نرخ‌ها با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه نشد.  

فرهزاد تصریح کرد: برای اجرای نیروگاهای خورشیدی و دیزلی در استان با قیمت‌ها و نرخ‌های سال ۹۸ حداقل ۴ هزار میلیارد ریال امکان سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد.  

وی افزود: این در حالی است که از این میزان امکان، تنها زمینه سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال طرح محقق شده است.  

سال ۹۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در صنعت برق چهارمحال و بختیاری هزینه شده که از این میزان سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیارد ریال مربوط به طرح‌های توزیع، ۶۰۰ میلیارد ریال مختص فوق توزیع و توسعه پست‌ها و ۳۸۰ میلیارد ریال مرتبط با بخش خصوصی و نیروگاه‌ها بوده است.  

تا دو ماه آینده ۴ هزار میلیارد ریال طرح مربوط به صنعت برق در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود.  

شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری ۱۰ طرح با ۸۵۰ میلیارد ریال نیاز اعتباری برای جهش تولید در سال ۹۹ پیشنهاد کرد که از این تعداد با اجرای هشت طرح به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال موافقت شد.

چهارمحال و بختیاری ۳۸۰ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد ۸۳ درصد در بخش خانگی، ۳ درصد در بخش عمومی، ۲ درصد در بخش کشاورزی، ۱۰ درصد در بخش تجاری ۷۵ صدم درصد در بخش صنعتی است.  

کد خبر 519183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha