معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: شهرهای یزد، ابرکوه و میبد در وضعیت هشدار بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

بیماران کرونایی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر محمدرضا دهقانی افزود: افزایش خفیف موارد مثبت بستری و سرپایی در بیمارستان‌ها، زنگ خطر بازگشت وضعیت هشدار کرونا را به صدا درآورده است.

وی اظهار کرد: از اواخر هفته دوم خرداد، روند افزایش خفیف موارد بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد را شاهد هستیم.

دهقانی ادامه داد: این افزایش به گونه‌ای که است که از کمترین آمار در طول سه ماه سال ۹۹ که ۷۳مورد بود، در روز شنبه ۱۷ خرداد به ۱۰۰نفر رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی شهید صدوقی گفت: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، اعتقاد مردم به پایان کرونا و تردد و سفرهای غیرضروری به ویژه به استان‌های با وضعیت قرمز، سبب افزایش کرونا شده است.

روند معکوس

 سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد نیز بیان کرد: بعد از گذشت ۱۹ روز، دوباره تعداد بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان به صد نفر رسید.

ابراهیم سلمانی اظهار کرد: از سه‌شنبه ۱۳ خرداد روند کاهشی تعداد بیماران مشکوک به کرونا معکوس شده و با شیب ملایمی دوباره در حال افزایش است.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد بستری‌ها از تعداد افراد ترخیص‌شده از بیمارستان‌ها پیشی گرفته است.

سلیمانی افزود: در حال حاضر بیشتر شهرستان‌های استان زرد هستند و سه شهرستان اشکذر،  بافق و بهاباد،  سفید اعلام شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی یزد گفت: اخیراً در مواردی از مبتلایان در استان، سابقه سفر به استان‌های جنوبی گزارش شده است.

وی اظهار کرد: هم‌استانی‌ها همچنان از سفرهای غیرضروری جدا خودداری و دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص شستن دست‌ها و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

کد خبر 519174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha