یکی از مدیران ارشد روزنامه فیلادلفیا اینکوایرر به دلیل زدن تیتر «ساختمان‌ها هم مهم است» و مقایسه کردن ارزش ساختمان‌ها با جان انسان‌ها ناچار به کناره‌گیری شد.

تيتر جنجالي روزنامه فيلادلفيا اينكوايرر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، اقدام استن ویچنووسکی ۵۸ ساله در استفاده از عبارتی شبیه شعار «جان سیاهان مهم است» آن هم در اوج اعتراض‌های مردم آمریکا و جهان علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در روزنامه شماره سه‌شنبه با انتقادهای گسترده مواجه شد. نایب‌رئیس و مدیر ارشد اجرایی روزنامه فیلادلفیا اینکوایرر که با تیتر «ساختمان‌ها هم مهم است» جان سیاهپوستان و ساختمان‌ها را با هم مقایسه کرده و هم‌ارز دانسته بود، از مقام خود کناره‌گیری کرد. هر چند او روز چهارشنبه از این کار وحشتناک عذر خواسته بود.

نخستین منتقدان این مدیر ارشد روزنامه برخی خبرنگاران و کارکنان خود فیلادلفیا اینکوایرر و همکاران ویچنووسکی بودند. براندن بل، از گزارش‌نویسان روزنامه در توییتر خود نوشت با دیدن تیتر توهین‌آمیز برای کار کردن در روز پنجشنبه خسته و بیمار شده است. حدود ۳۰ عضو از ۲۱۰ عضو تحریریه فیلادلفیا اینکوایرر هم به همین دلیل و اعتراض به تیتر موهن سر کار خود حاضر نشدند. معترضان یک نامه سرگشاده نوشتند و در آن گفتند روزنامه‌نگاران آفریقایی-آمریکایی از انبوه اشتباه‌های سهوی خسته و سرخورده شده‌اند؛ اشتباه‌هایی که کار کردن را برای آنها سخت می‌کند و جانشان را به خطر می‌اندازد.

همزمان انتشار یک یادداشت از سناتور جنگ‌طلب تام کاتن در روزنامه نیویورک تایمز درباره لزوم استفاده از نیروهای ارتش برای سرکوب کردن معترضان خشم مردم را برانگیخته بود. یادداشت روزنامه فیلادلفیا اینکوایرر هم به قلم منتقد حوزه ساختمان‌سازی و معماری به نام اینگا سافرون منتشر شد که در آن درباره آسیب زدن به بناهای فیلادلفیا در آشوب‌های ۱۰ روز گذشته ابراز نگرانی کرده بود.

لیزا هیوز، ناشر و مدیر عامل فیلادلفیا اینکوایرر از انتشار یادداشت توهین‌آمیز عذرخواهی کرد. ویچنووسکی ۲۰ سال در روزنامه کار می‌کرد و سال ۲۰۱۲ که فیلادلفیا اینکوایرر برنده جایزه پولیتزر در حوزه خدمات عمومی شد، دبیر بخشی بود که گزارش تحقیقی درباره خشونت در مدارس فیلادلفیا در آن تولید شده بود. او روز ۱۲ ژوئن روزنامه را ترک می‌کند.

کد خبر 519061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha