مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تا پایان فصل کاری امسال برنامه‌ریزی شده نزدیک به ١٢۵ کیلومتر راه استاندارد به شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای استان افزوده شود.  

جاده سازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن حمزه‌لو، در گفتگو با خبرنگاران افزود: از تمامی فرصت‌های موجود برای تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور استفاده می‌کنیم تا اجرای مستمر این طرح بزرگ راهسازی تکمیل شود، کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ١٨٩ کیلومتر با سرعت اجرا می‌شود.  

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی پیشبرد طرح‌های ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌غربی پنج کیلومتر دیگر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی تا شهریورماه ۹۹ تکمیل می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور با توجه به موقعیت راهبردی استان در حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای اهرم کارآمدی برای دور زدن تحریم‌ها و بیرون‌رفت از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود.  

حمزه‌لو در خصوص روند احداث بزرگراه سرو ارومیه خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این بزرگراه جلوتر از برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود که در روزهای آینده، ۴ کیلومتر و ۵٠٠ متر از آن با اعتبار ۶٠ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.  

وی ساخت و توسعه محورهای ترانزیتی از جمله ارومیه به سرو را زمینه‌ساز توسعه پایدار منطقه برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی شده که در هفته دولت امسال، بهره‌برداری کامل از بزرگراه ارومیه به سرو محقق شود.  

حمزه‌لو خاطرنشان کرد: هشت کیلومتر از پروژه تعریض و بهسازی محور خوی به ایواوغلی بخش دیگری از کریدور کشور در شمال استان به شمار می‌رود که برنامه‌ریزی شده است این طرح تا پایان خرداد ماه امسال به بهره‌برداری برسد.  

کد خبر 519054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha