مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

مدیر شبکه بهداشت شهرستان قلعه‌گنج گفت: اگر مردم رعایت نکنند، شاهد همه‌گیری ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در این شهرستان خواهیم بود.

بازار قلعه گنج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، خسرو چمنی افزود: متاسفانه اگر مردم با کادر بهداشت و درمان همکاری نکنند، شهرستان قلعه‌گنج به وضعیت همه‌گیری این ویروس خواهد رسید.

وی ادامه داد: از بی‌توجهی برخی شهروندان و برگزارکنندگان جشن‌ها و مراسم‌ها در این شهرستان گلایه دارم. با توجه به موارد ذکر شده وضعیت خوبی در قلعه‌گنج نداریم و امکان این‌که روستاهای آلوده را قرنطینه کنیم هم وجود ندارد.

چمنی گفت: کار از خواهش و تمنا و آموزش نیروها و کارشناسان شبکه بهداشت هم گذشته است، متاسفانه حتی شاهد هستیم بسیاری از کارشناسان بهداشت در برخورد با این موارد، به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند که خود باعث می‌شود نتوانیم با تمام نیروها به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قلعه‌گنج بیان کرد: خواستار برخورد قاطع و جدی با برگزارکنندگان مراسم‌ها در این شهرستان هستیم. بسیاری از شهروندان اصلا توجهی به خواهش و تذکرات بهداشتی ما ندارند بنابراین باید با برگزارکنندگان تجمعات، مراسم‌های عروسی و عزا و جشن تولد در این شهرستان با جدیت و قاطعیت برخورد کنیم.

وی افزود: برای حفظ سلامت عمومی مردم، باید نوازندگان و گروه‌های موسیقی را متعهد کنیم تا در مجالس عروسی شرکت نکنند.

چمنی اظهار کرد: بازار شهرستان قلعه‌گنج همچنان شلوغ است و برخی صنوف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. بسیاری از افراد مشکوک به کرونا در سطح شهر روزانه تردد دارند و ممکن است بسیاری از شهروندان را آلوده کنند. به جرات می‌توان گفت که امروز همه ما در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قلعه‌گنج ادامه داد: اداراتی داریم که همچنان شلوغ هستند و افرادی را در سطح شهرستان داریم که علی‌رغم این‌که تست کرونای آنان مثبت اعلام شده است اما قرنطینه نشده‌اند.  

چمنی گفت: تقابل برخی دهیاران با شبکه بهداشت در زمینه برگزاری مراسم‌ها از دیگر علل شیوع ویروس است. بسیاری از دهیاری‌ها با کارشناسان شبکه بهداشت همکاری نمی‌کنند و در بعضی موارد حتی شاهد بودیم در مقابل بهورز ایستادند و مجوز برگزاری جشن عروسی را داده‌اند.

وی اظهار کرد: پایگاه‌های بسیج روستایی می‌توانند در شناسایی، کنترل و جلوگیری از برگزاری جشن‌های عروسی به کارشناسان شبکه بهداشت این منطقه کمک کنند.  اگر مردم رعایت نکنند ما شاهد افزایش مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در این شهرستان خواهیم بود.

چمنی افزود: بنا به مصوبه شورای تامین مقرر شده است، دهیاران و بهورزان ۳ روز قبل از برگزاری جشن عروسی، به دبیر ستاد کرونا واقع در فرمانداری تذکرات لازم را به برگزارکنندگان اطلاع دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قلعه‌گنج گفت: برگزاری جشن عروسی طی روزهای آینده خطری جدی برای سلامت عمومی مردم این منطقه است.  طبق گزارش‌های ارسالی به این مرکز، ۱۰ تا ۱۲ جشن عروسی طی روزها و هفته‌های آینده  قرار است در این منطقه برگزار شود که با قاطعیت از برپایی آنها جلوگیری خواهیم کرد زیرا به خواهش و تمنا کسی توجه و اعتنا نخواهد کرد.

قلعه‌گنج در استان کرمان و جنوب شرقی ایران واقع شده است.

کد خبر 519047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha