مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: ۲۳ مهدکودک در استان با توجه به درخواست خانواده‌های شاغل که امکان نگهداری کودکان خود در منزل را در ایام کرونا نداشتند، بازگشایی شد.

مهد کودک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی یزد، علی‌محمد عطابخش افزود: این مهدها با توجه به منطقه محل سکونت خانواده‌های متقاضی، تاییدیه مرکز بهداشت استان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا بازشده‌اند.

وی از ثبت نام اینترنتی  ۳۲۳ خانواده متقاضی مهدکودک در فراخوان بهزیستی خبر داد و  اظهار کرد: تعداد ۱۸ مهد کودک در شهر یزد و در شهرستان‌های میبد، ارکان، تفت، بافق و مهریز نیز هر کدام یک مهد آغاز به کار کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد اضافه کرد: در حال حاضر فهرست خانواده‌های متقاضی مهدکودک در اختیار کانون همیاری مهدهای کودک استان قرار گرفته و این کانون با خانواده‌های متقاضی برای پذیرش کودک در مهد تماس می‌گیرد.

وی در خصوص شرایط پذیرش کودکان در این مهدها گفت: والدینی که هر دو شاغل بوده و به هیچ وجه امکان نگهداری از فرزند زیر ۶ سال خود را در منزل ندارند، در صورت ثبت نام در سامانه  بهزیستی در مهدهای کودک بازشده پذیرش می‌شوند.

عطابخش افزود: کارشناسان مرکز بهداشت و بهزیستی بر رعایت استانداردهای نگهداری کودک در مهدها نظارت دارند.

همزمان با شیوع بیماری کرونا ۳۲۰ مهد کودک تحت نظارت بهزیستی در استان یزد تعطیل شدند.  این مهدها  به ۱۲ هزار کودک خدمات ارائه می‌کردند.

کد خبر 519009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha