مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: این اداره برای مقابله با پدیده ریزگردها اجرای ۲ طرح در نقاط بحرانی اجرا کرده است.

بیابان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، محمود حسنی یکشنبه  ۱۸ خرداد افزود: یکی از این طرح‌ها در روستای کوهک بخش ریگ با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در قالب هلالی آبگیر به مساحت ۱۰۰ هکتار در دست اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه،  استان بوشهر گفت: یک طرح دیگر در قالب نهال‌کاری ۵۰ هکتار از اراضی ملی روستای تل برج با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سال ۹۸ صندوق توسعه ملی است که جانمایی و مناقصه آن انجام‌شده و در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار است.

وی اظهار کرد: برای مقابله با پدیده گردوغبار پیشنهاد نهال‌کاری به وسعت ۵۰ هکتار دیگر برای سال ۹۹ ارائه‌ شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: در این شهرستان چهار نقطه بحرانی ازنظر وقوع آتش‌سوزی شناسایی ‌شده است.

وی ادامه داد: این نقاط شامل چهار روستایی، پوزگاه، کدایی و مال محمود است که منابع طبیعی  به جنگل دست کاشت اقدام کرده است.

حسنی افزود: تاکنون ۱۱ هکتار اراضی جنگل دست کاشت این شهرستان دچار آتش‌سوزی شده که با همکاری آتش‌نشانی بندر ریگ و چهار روستایی و دهیاری و اهالی مهار شد.

وی اظهار کرد: با توجه به گرمای شدید حاکم بر منطقه احتمال وقوع مجدد آتش‌سوزی در مراتع وجود دارد که از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی، بسیج و شهرداری‌های گناوه و ریگ و دهیاران انتظار همکاری داریم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه افزود: با توجه به اینکه احتمال آتش‌سوزی در مراتع کوهستانی و سخت گذر شهرستان وجود دارد و مهار آن دشوار خواهد بود باید تدبیر و راهکاری اندیشیده شود که به‌موقع کنترل و مهار شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

کد خبر 518921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha