این روزها در بسیاری از نقاط دنیا شاهد اعتراضات گسترده در مورد نژادپرستی و ظلمی که در حق سیاهپوستان از گذشته تاکنون شده است، بوده‌ایم. صنعت مد هم در این شرایط حمایت همه‌جانبه خود را از رنگین‌پوستان نشان داده است. یکی از این روش‌های حمایتی معرفی برندهایی است که گردانندگان آن سیاهپوستان هستند تا مردم هم بیشتر آنها را بشناسند و حمایتشان کنند.

نائومی کمبل

به گزارش همشهری آنلاین، در سال‌های اخیر صنعت مد سودهای کلانی با استفاده از فرهنگ سیاهپوستان برده است. در این میان سیاهپوستان بسیاری هم بوده‌اند که توانسته‌اند در این حوزه بسیار پیشرفت کنند و گوی سبقت را از سفیدپوستان بربایند. یکی از این افراد نائومی کمبل Naomi Campbell است که در اینجا به معرفی او می‌پردازیم.

نائومی کمبل در ۲۲ مه ۱۹۷۰ در لندن متولد شد. این سوپرمدل جامائیکایی‌تبار فعالیت حرفه‌ای خود را در ۱۵ سالگی آغاز کرد و جزو بهترین سوپرمدل‌های سیاهپوست و حتی بهترین آنهاست. او اولین مدل سیاهپوستی است که تصویرش روی جلد مجله ووگ چاپ شده ‌است. کمبل همچنین بالاترین دستمزد را به عنوان یک سوپرمدل در همه دوران‌ها داشته است.

کمبل بیش از سه دهه سابقه فعالیت در زمینه مدلینگ دارد. او یکی از ۶ مدلی است که در نسل خودش عنوان سوپرمدل را از آن خود کرد. او در ویدئوهای خوانندگانی چون آرتا فرانکلین، جورج مایکل و مایکل جکسون ایفای نقش کرده‌ است. 

نائومی کمبل علاوه بر فعالیت حرفه‌ای در زمینه مدلینگ، در سریال‌های تلویزیون و فیلم‌ها نیز حضور داشته است. او در مدرسه هنر و در آکادمی هنرهای نمایشی تحصیل کرد. 

کمبل در اوایل دهه ۸۰ و ۹۰ بسیار سخت کار کرد و علیه تعصبات دنیای مد پیش رفت و جزو پردرآمدترین مدل‌های جهان در آن دهه‌ها بود. اکنون او به شناختی که سزاوار آن است رسیده و در بهار سال ۲۰۱۸ جایزه مد آیکون را از جوایز CFDA دریافت کرد و لقب «جادوی سیاه» به این مانکن زیبا تعلق گرفت. 

نائومی کمبل یکی از مدل‌هایی بود که با سرعت بالایی مراحل موفقیت را طی کرد و به سرعت با برندهای مطرحی چون رالف لورن همکاری کرد. او پس از اینکه به شهرت رسید فعالیت بازیگری و موسیقی خود را آغاز کرد و به موفقیت‌هایی خوبی دست یافت. حرفه موسیقی او در سال ۱۹۹۴ با آهنگ Love and Tears به اوج خود رسید و آلبوم Baby Woman او بیش از یک میلیون فروش داشت. از سوی دیگر فعالیت بازیگری او نیز موفقیت‌آمیز بود و سریال تلویزیونی Empire از شبکه Fox با استقبال خوبی مواجه شده بود. کمبل در سال ۱۹۹۴ به نویسندگی پرداخت و رمان قو را منتشر کرد. دو سال بعد نیز کتابی از عکس‌های حرفه‌ای خود در دوران کاری‌اش منتشر کرد.

کمبل، یک تاجر بلندپرواز است که در سال ۱۹۹۹ مجموعه‌ای از عطرهای خود را برای زنان ارائه کرد و کمپانی سبک زندگی و برنامه‌ریزی رویداد NC Connect را در سال ۲۰۰۲ راه‌اندازی کرد. اما به طور کلی اکنون فعالیت گسترده او در زمینه مد و فشن بوده و با برندهای برتر مد جهان فعالیت داشته است که می‌توان به برندهایی چون لویی ویتون، ورساچه، دولچه و گابانا و دیگر برندهای مطرح مد اشاره کرد.

نائومی کمبل که اکنون در سن ۵۰ سالگی به سر می‌برد، همچنان یکی از جذاب‌ترین سوپرمدل‌های جهان است و یکی از مهره‌های اصلی مد و فشن محسوب می‌شود. در واقع افزایش سن تاثیری در فعالیت او نداشته و مانع پیشرفت او نشده بلکه شاهد افزایش پیشرفت و تجربه بیشتر او در عرصه فعالیتش بوده‌ایم.

اقدام جالب نایک برای حمایت از سیاهان آمریکا | موضع عجیب آدیداس

در ادامه تصاویری از این فعال عرصه مد را می‌بینیم.

کد خبر 518920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha