رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از اجرای دیوارنگاری خیابان‌های پاسداران و مولوی با موضوع سنندج شهر خلاق موسیقی خبر داد.

ديوارنگاري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  شرمین شریفی اظهار کرد: انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی یکی از رخدادهای مهم فرهنگی محسوب می‌شود، در راستای نکوداشت این رویداد مهم و به منظور بهبود سیما و منظر شهری، افزایش زیبایی معابر شهری، جلوگیری از دیوارنویسی و پاکسازی دیوارنویسی‌های قبلی، دیوارنگاری معابر و خیابان‌های اصلی با موضوع سنندج شهر خلاق موسیقی در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: نقاشی روی دیوارهای شهر علاوه بر جلوه بخشیدن به سیمای بصری شهری، از تکرار و یکنواختی شهر برای شهروندان جلوگیری می‌کند و شادابی و جذابیت خاصی را به فضای شهری می‌بخشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: در طرح دیوارنگاری خیابان‌های مولوی و پاسداران از آلات موسیقی نظیر دف، کمانچه، دیوان، شمشال، سُرنا و نت موسیقی استفاده شده است.

وی یادآور شد: دیوارنگاری خیابان پاسداران جنب خانه معلم با پس زمینه نت موسیقی و آلات موسیقی کمانچه و سُرنا انجام شد، ضمن اینکه دیوار واقع در خیابان مولوی نیز با آلات موسیقی نظیر دف، کمانچه، دیوان و شمشال دیوارنگاری شده است.

شریفی اظهار کرد: نقاشی و زیباسازی دیگر معابر و خیابان‌های اصلی سطح شهر هم با موضوعات مختلف در آینده اجرا خواهد شد.

با اعلام یونسکو در آبان سال ۹۸ اسامی شهرهایی که به شبکه خلاق ملحق شدند اعلام شد که در این میان سنندج نیز به عنوان شهر خلاق موسیقی در فهرست یونسکو ثبت جهانی شده است.

کد خبر 518888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha