بازیکن تیم فوتسال بانوان پارس آرا شیراز گفت: با وجود اینکه دو سال است که فوتسال را به صورت حرفه‌ای آغاز کردم اما در اردوی تیم‌ملی مصدوم شدم و با بدشانسی این تیم را از دست دادم.

مریم نوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مریم نوری یکشنبه هجدهم خرداد افزود: در دومین مرحله از اردوی تیم ملی فشار زیادی از نظر تمرینات متحمل شدم و همین امر موجب شد رباط پایم آسیب ببیند و با خاطره تلخ اردوی تیم‌ملی را ترک کردم.

وی بیان کرد: ترک کردن اردوی تیم‌ملی آن‌هم به دلیل مصدومیت اگر چه ناراحت کننده است اما این امر دلیل نمی‌شود که انگیزه‌ام را از دست بدهم و می‌کوشم تا به تیم‌ملی که آرزوی هر ورزشکاری است، برسم.

نوری ادامه داد:  متولد ۱۳۷۵ هستم با مدرک فوق‌دیپلم تربیت‌بدنی، فوتسال را از مدارس آغاز و طی هشت سال فعالیت در تیم‌های مختلف بازی کردم و با تشویق مربیانم توانستم پله‌های ترقی را طی کنم و با ۲ سال سابقه بازی در لیگ برتر به تیم‌ملی دعوت شوم.

حمایت شویم قول قهرمانی می‌دهم، استان‌های دیگر بهتر قدر می‌دانند

نوری که با  ۱۱ گل زده در رده بهترین گلزنان لیگ برتر قرار دارد، افزود: بازیکنان مستعدی در استان فارس وجود دارند و با اینکه امکانات ما بسیار کمتر از بازیکنان تیم‌های دیگر به‌ویژه تهران است، اما قول می‌دهم با اندکی حمایت می‌توانیم قهرمان ایران شویم.

وی ادامه داد: به دلیل نبود حمایت، شمار زیادی از بازیکنان استان فارس در تیم‌های مختلف لیگ برتر خارج از خانه خود بازی می‌کنند و بازیکنان تاثیرگذاری هم  ستند و اینکه سختی دور از خانواده را تحمل می‌کنند به این دلیل است که استان‌های دیگر قدر بازیکنان ما را بهتر می‌دانند.

نوری اضافه کرد: وجود دو تیم همچون پارس آرا و صنعت فجر از استان فارس در لیگ برتر نشان از شایستگی‌های بانوان فوتسالیست فارس دارد که نیاز به حمایت دارند.

این بازیکن تیم فوتسال اشاره کرد: از بین ۱۱ گلی که در لیگ برتر به ثمر رساندم، گلی که در شهرآورد شیراز (دربی) با یک کنترل زیبا و آن‌هم سر ضرب  به تیم صنعت فجر زدم از بهترین گل‌هایم است که فراموش نخواهم کرد.

خسته شدیم، کسی به حرفمان گوش نمی‌دهد   

وی اظهار کرد: بارها در مورد مشکلات حرف زدیم، دیگر خسته شدیم، در استان فارس کارخانه‌ها، شهرداری‌ها و بانک‌های  زیادی وجود دارد که می‌توانند با حمایت کمی از تیم‌های بانوان شاهد درخشش همشهری‌های خود در تیم ملی و کشور باشند و در کسب این افتخارها شریک شوند اما کسی به حرفمان گوش نمی‌دهد و ناامید می‌شویم که حرف بزنیم.

نوری ادامه داد: روزی هشت ساعت تمرین می‌کنیم و آن‌هم با هزینه‌ای که خانواده‌ها خودشان پرداخت می‌کنند، ازاین‌رو  دیگر وقتی نمی‌ماند که بخواهیم  شغل دیگری داشته باشیم زیرا باید از راه ورزش حرفه‌ای درآمد داشته باشیم و زمانی که بدون ذکر مبلغ، قرارداد نوشته می‌شود نمی‌توان انتظار داشت که  کار خارق‌العاده‌ای انجام دهیم.

این‌همه تبعیض برای چیست؟  

وی افزود: در این فصل ۲۳ بازی با وجود همه مشکلات در لیگ برتر برگزار کردیم  که تنها در این‌یک سال ۴۰۰ هزار تومان پاداش به ما دادند ضمن اینکه لباس‌های مسابقه هم کیفیت خوبی نداشت و نمی‌دانم این‌همه تبعیض برای چیست زیرا ما می‌خواهیم سالم زندگی و برای کشورمان افتخار کسب کنیم.

نوری گفت: تیم ملی فوتبال آقایان در مسابقات جام جهانی با وجود شکست پاداش‌های خوبی گرفت در حالی که تیم‌ملی فوتسال بانوان سه دوره متوالی قهرمان آسیا شده است اما هنوز هیچ پاداشی دریافت نکرده و تا زمانی که میان ورزشکاران مرد و زن تبعیض  وجود داشته باشد نمی‌توان از عدالت حرف زد.

بازیکن تیم پارس آرا ادامه داد: حتی امکانات برای بازی تیم‌های  بانوان در لیگ برتر در سطح بسیار پایینی قرار دارد  و تنها ۲ سالن استاندارد ویژه بانوان برای فوتسال در کشور وجود دارد، اگر نگاه مسئولان ورزش به بانوان عوض شود می‌توانیم فراتر از آسیا خود را نشان دهیم.

شورای اسلامی شهر شیراز به داد تیم‌های بانوان برسد، رای ما هم ببینید

نوری گفت: بسیاری از تیم‌های لیگ برتر با نام شهرداری در مسابقات شر کت می‌کنند اما در شیراز اینگونه نیست و از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز می‌خواهیم که به رای بانوان‌ هم اهمیت دهند و به داد تیم‌های این شهر برسند.

وی گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا زیر نظر مربیانم تمرینات در خانه انجام می‌دهیم و منتظر می‌مانیم تا شرایط  بهتر شود و بتوانیم به صورت گروهی تمرین کنیم.

او افزود: تیم پارس آرا در لیگ دسته یک بدون هیچ پشتیبانی قهرمان شد و به لیگ برتر صعود کرد، قهرمانی ما در شرایط سخت بهترین خاطره دوران ورزشیم بود.

نوری افزود: نجمه برزگر، سرمربی تیم پارس آرا با وجود امکانات محدود زحمات زیادی متحمل شد و پیشرفتم را مدیون او هستم. ضمن اینکه از زحمات دیگر مربیانم همچون شهناز یاری در تیم ملی  و امیر عابدپور و همچنین مدیر تیم پارس آرا  تشکر می‌کنم.

در مسابقات فوتسال لیگ برتر بانوان در فصلی که گذشت ۱۲ تیم شرکت داشتند و به صورت دوره‌ای با هم بازی کردند.

در پایان این مسابقات تیم‌های صنعت فجر و پارس آرا شیراز به ترتیب در رده نهم و دهم جدول به کار خود پایان دادند.

همچنین تیم‌های ملی حفاری خوزستان، مس رفسنجان، هیات خراسان رضوی و سایپا تهران به مرحله حذفی (پلی‌آف) صعود کردند که به دلیل شیوع بیماری کرونا هنوز تکلیف این مرحله برای تعیین تیم‌های اول تا سوم مشخص نشده است.

کد خبر 518876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha