مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ۲۷۴ نفر از اتباع خارجی غیرمجاز طی چند عملیات پلیسی در یزد شناسایی و از استان و کشور اخراج شدند.

اتباع خارجی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، سردار عباسعلی بهدانی‌فرد اظهار کرد: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با ناامن‌کنندگان، ماموران پلیس شهرستان یزد با انجام یک‌سری کارهای اطلاعاتی و پلیسی از دپوی تعدادی اتباع غیرمجاز در سه نقطه شهر یزد مطلع شدند و در چند عملیات جداگانه ۲۷۴ نفر از آن‌ها را دستگیر و اخراج کردند.

وی افزود: این افراد از مرزهای شرقی و جنوب شرق کشور به صورت غیرمجاز وارد کشور شده بودند و مقصد بعدی آن‌ها، استان‌های مرکزی کشور بود.

بهدانی‌فرد ادامه داد: اتباع خارجی باید با اخذ مجوزهای قانونی و برابر پروتکل‌های بین‌المللی به کشور ایران وارد شوند.

فرمانده انتظامی استان یزد بیان کرد: با وجود مشکلات اخیر برای اتباع بیگانه غیرمجاز باز هم شاهد تردد بدون مجوز این افراد در سطح جاده‌ها و حاشیه شهرها و نارضایتی مردم هستیم. پلیس در این خصوص برابر وظایف ذاتی و قانون نسبت به دستگیری و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز اقدام خواهد کرد.

وی گفت: متاسفانه افرادی فرصت‌طلب و سودجو با بی‌توجهی به قانون؛ به قاچاق انسان اقدام کرده و ضمن به خطر انداختن جان خود و دیگران، امنیت استان را مخدوش می‌کنند.

بهدانی‌فرد افزود: طبق قانون، هر تبعه خارجی باید قبل از ورود به جمهوری اسلامی ایران مجوز لازم برای ورود و اقامت داخل کشور را از مراجع رسمی اخذ کند و در غیر این صورت دستگیر و به کشور مربوطه طرد خواهد شد. امیدواریم با همکاری و پیگیری مسئولان استان و کشور، شاهد سامان‌دهی وضعیت موجود و رفع این معضل جدی باشیم.

کد خبر 518786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha