استاندار همدان گفت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه از اول تیر امسال در شهرهای با وضعیت زرد ازنظر شیوع کرونا اقامه می‌شود.

نماز کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیدسعید شاهرخی شنبه ۱۷ خرداد در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا اظهار کرد: همچنین طبق تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، مهدهای کودک، کلاس‌های قرآن و آموزشگاه‌ها مانند آموزشگاه زبان نیز از ۲۴ خرداد با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تورهای مسافرتی داخلی هم از ۲۴ خرداد می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند، سینماها و کنسرت‌ها هم به‌شرط حضور ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها و رعایت کامل پروتکل‌ها می‌توانند از ابتدای تیرماه فعالیت خود را آغاز کنند.

استاندار همدان در ادامه شرایط مناسب این استان درزمینهٔ پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را حاصل تلاش‌های بی‌وقفه علوم پزشکی و همکاری مردم دانست و اضافه کرد: به‌موازات پیشگیری و درمان، کارهای تحقیقی در کشور در حال اجرا است که امید می‌رود بتوان برای درمان قطعی این ویروس اقدامی کرد.

شاهرخی از دستگاه‌های مسئول و رسانه‌های پُرمخاطب همدان خواست درزمینهٔ ضرورت تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به رفع نشدن احتمال بروز ویروس کرونا توصیه‌های لازم را به شهروندان داشته باشند.

وی بر ضرورت اجتناب از برگزاری تجمع، نشست و مراسم‌های غیرضروری و استفاده از فضای مجازی برای انجام یکسری از کارها باهدف کاهش مواجهه حضوری مردم با یکدیگر تأکید کرد.

استاندار همدان گفت: برگزاری مراسم شادی و عزا بیشترین مشکل را درزمینهٔ شیوع کرونا به بار آورده است و تعطیلی تالارها به معنای مجاز بودن به برگزاری مراسم در دیگر فضاها نیست و این قبیل مراسم‌ها باید با تجمعات اندک برگزار شود.

شاهرخی با تأکید بر اینکه نباید با برگزاری مجالس، سلامت مردم و مهمانان را به مخاطره انداخت ادامه داد: علاوه بر مردم، دستگاه‌های اجرایی و کارمندان نیز باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با حساسیت بیشتری رعایت کنند.

وی از نهادهای مسئول خواست بر روند فعالیت مجموعه‌ها نظارت دقیق و بیشتری داشته باشند و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ابتدا به فرد و واحد متخلف هشدار داده و در صورت تداوم تخلف به‌عنوان مرکز پرخطر نسبت به تعطیلی آن اقدام شود.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان بیان کرد: ستاد مقابله با کرونا دنبال گشایش فعالیت‌ها بوده چراکه در کنار تضمین سلامت مردم باید نسبت به تأمین اقتصاد و معیشت آنان نیز تلاش کرد و درحالی‌که معاندان نظام به بهانه کنترل بیماری، درصدد تعطیل کردن بخش اقتصادی بودند.

شاهرخی افزود: همچنین برای پیشگیری از تشویش اذهان عمومی باید از نشر شایعات و اخبار کذب به‌شدت جلوگیری کرد و نسبت به رفع شایعه و ابهام‌های به وجود آمده مدیر دستگاه مسئول به‌موقع واکنش نشان دهد.

وی اضافه کرد: همدان ازنظر شیوع ویروس کرونا در شرایط فوق‌العاده نیست بلکه در وضعیت زرد قرار دارد و تنها در ۲ شهرستان در مرز و نزدیک به قرمز قرار داریم.

استاندار همدان اظهار کرد: همدان باوجوداینکه در محاصره استان‌های با شرایط ویژه ازنظر میزان ابتلا به کرونا قرارگرفته اما وضعیت مناسبی دارد و نرخ سرایت‌پذیری حفظ‌شده که باید این مسائل با مردم باهدف جلب اعتماد و همراهی آن‌ها بازگو شود.

شاهرخی اضافه کرد: در حوزه حمل‌ونقل شهری شاهد رعایت پروتکل‌ها توسط اتوبوس‌رانی هستیم اما در تاکسی‌رانی باوجود افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه‌ها باهدف سوار کردن سه مسافر و رعایت فاصله اجتماعی بین مسافران اما همچنان برخی رانندگان تاکسی چهار مسافر سوار می‌کنند.

 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان‌باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۲۰۹ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز (جمعه) تا امروز (شنبه) ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۶۹ بیمار جدید در کشور شناسایی شد که ۵۲۷ مورد بستری شدند.
 

کد خبر 518664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha