مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان گفت: درآمدهای مربوط به حوزه مالیاتی استان در سال ۹۸ نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد تومان مصوب بود که بیش از ۹۷ درصد نسبت به مصوب رشد داریم در حالی که رشد استان های کشور ۳۱ درصد است و نشان می‌دهد فشار مالیاتی به کرمان بالاتر است یا در استان‌های دیگر کم مالیات دریافت می‌شود.

بودجه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جعفر رودری اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم و مورد تاکید در بودجه ۹۹ ارائه ظرفیت‌های قانونی علاوه بر مباحث اعتباری است.

وی افزود: منابع کشور محدود است. بحث اولویت‌گذاری و سیاست‌گذاری مطرح است و این‌که هر ریال بودجه را به کدام بخش آب، راه، امنیت، بهداشت و ... اختصاص بدهیم و هر کدام نیاز به برنامه‌ریزی و سیاست‌های استان دارد و باید با توجه به اسناد کلان کشور انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان بیان کرد: تقریبا ۱۰ کار مهم بودجه‌ای با ۲۸ فصل داریم که بیش از ۹۰ برنامه و اولویت استان در قالب آن تعریف شده و طبقه‌بندی ملی است و در کل کشور انجام می شود.

رودری افزود: بودجه را نباید فقط پول و اعتبار ببینیم؛ ظرفیت‌های زیادی در بودجه مطرح است و هر کدام از تبصره‌ها ظرفیت‌های مالی اقتصادی پیش روی استان را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در یک اقتصاد سالم باید درآمدها تکافوی هزینه‌های جامعه را بدهد و در تاریخ بودجه‌ریزی کشور ما همیشه نفت جایگاه خاص داشته و این اتفاق نیفتاده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: از کل بودجه عمومی دولت که حدود ۶۴۹.۸ هزار میلیارد تومان است، ۵۷۱ هزار میلیارد تومان عمومی و ۷۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به درآمدهای اختصاصی است.

وی افزود: ۲۸۸.۸ میلیارد تومان باید از طریق درآمدها تامین شود که اصلی‌ترین آیتم مالیات است و ۲۰۴ و نیم هزار میلیارد تومان از محل مالیات‌ها پیش‌بینی شده و ۱۹ درصد در این بخش رشد داریم.

رودری تصریح کرد: درآمدهای حاصل از مالکیت دولت ۴۱ هزار میلیارد تومان است. نزدیک به ۵۷ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی کشور را نفت تامین می‌کند و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان را باید از طریق فروش اموال منقول و غیرمنقول تامین کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان بیان کرد: در بودجه ۹۹، هزار میلیارد تومان از طریق واگذاری طرح‌ها پیش‌بینی شده و هر چه این منابع محقق نشود، عدم تخصیص را در مصارف خواهیم داشت.

رودری گفت: در هزینه‌های جاری که بیش از ۶۷ درصد بودجه صرف امور هزینه ای می‌شود، عمده آن مربوط به حقوق، امور رفاهی و ... است. عدد تملک دارایی سرمایه‌ای یا بودجه عمرانی نزدیک به ۱۴ درصد کل بودجه کشور است که تملک دارایی مالی بخش دیگر است و ۴۰ هزار میلیارد تومان مربوط به اسناد دوره های قبل است که باید برگردانده شود.

وی افزود: عملکرد بودجه در حوزه دستگاهی برای ردیف‌های متمرکز خیلی مهم است تا سهم استان را محقق کنند. بیش از ۹۳ و نیم درصد بودجه به شکل ملی توزیع می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: سال ۹۸ در مجموع سرفصل‌های استانی، نفت و... حدود ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم و سال ۹۹، ۶۷۰ میلیارد تومان داریم که رشد ۹.۸ درصد را را نشان می‌دهد.

وی افزود: عملکرد کرمان در بودجه سال ۹۹ به لحاظ پیگیری قابل قبول است و بیش از دو برابر متوسط استان‌ها در این حوزه رشد داریم و سال قبل ۵.۸ درصد از بودجه کل کشور را داشتیم و امسال به ۵.۹ درصد رسیدیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: استان کرمان در پنج سال گذشته رشد افزایشی در سهم بودجه کشور داشته است و در سال ۹۹ بودجه هزینه‌ای استان‌های دیگر رشد ۱۲.۲ درصدی داشته و کرمان ۱۲.۳ درصد است.

وی افزود: با پیگیری‌های کرمان، سازمان برنامه و بودجه کشور طرح ظرفیت‌سنجی استان‌ها به لحاظ مالیات را به کرمان ابلاغ کرد تا انجام شود. این کار تکلیف را روشن می‌کند جایگاه ما و دیگر استان‌ها در مالیات کجا باید باشد.

کد خبر 518659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha