مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: روزانه ۹۰۰ تن نخاله ساختمانی در مرکز استان تولید می‌شود.

ساخت و ساز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سپنتا نیکنام در نشست هم‌اندیشی مسئولان و نهادهای حامی محیط زیست شهری یزد،  افزود: طرح ساماندهی خاک و نخاله‌های ساختمانی در دستور کار شورا قرار دارد.

 وی ادامه داد: موضوع ساماندهی نخاله‌های ساختمانی بیش از ۱۳ سال طول کشیده و امسال برای اولین بار ۱۵ میلیارد تومان بودجه برای آن تخصیص یافت.

نیکنام اظهار کرد: خرید زباله‌های خشک یکی برنامه‌های این طرح است که به زودی شاهد خرید این نوع زباله‌ها از در منازل و تفکیک آن هستیم.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: هم‌اکنون پیمانکار زباله خشک در شهر یزد،  دو نفر هستند. در نظر داریم نرم‌افزار کاربردی (اپلیکیشن) جمع‌آوری و فروش زباله‌های خشک را هم راه‌اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: در سالیان اخیر کمتر به موضوع محیط زیست شهری توجه و بیشتر به فضاهای طبیعی، دشت‌ها و  کوه‌ها پرداخته می‌شود؛  در حالی‌که محیط پیرامون و محیط شهری به عنوان بخش اصلی محیط زیست است که باید به آن توجه کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد هم در این نشست از تولید روزانه ۳۰۰ تن زباله خانگی در شهر خبر داد و گفت: این زباله‌ها پس از جمع‌آوری به صورت بهداشتی دفن می‌شود.

حسین صالحیان افزود: باغ‌ها یکی از محورهای اصلی محیط زیست شهری است، اما متاسفانه شبانه ده‌ها مترمربع باغ نابود می‌شود.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در این نشست گفت:حفاظت از محیط زیست نیازمند ایجاد دغدغه در بین مردم و مسئولان است.

مهدی مختاری افزود: پسماندهای صنعتی یکی از دغدغه‌های ماست که شاهد تخلیه شبانه آنها هستیم.

کد خبر 518651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha