مدیرکل محیط زیست استان یزد گفت: با کمبود جدی امکانات در صورت بروز آتش‌سوزی در محیط زیست استان روبرو هستیم.

آتش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، نیره پورملایی در دهمین نشست برخط خانه مطبوعات یزد با مدیران استانی، افزود: خطر آتش‌سوزی در کمین جنگل‌هاست. برای جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی احتمالی در جنگل باغ شادی اقدام به ایجاد آتش‌بر کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: محافظت از جنگل باغ شادی از دغدغه‌های محیط زیست استان یزد است و در همین زمینه اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز انجام شده است.

پورملایی ادامه داد: مردم باید ضمن آموزش، دیدگاه‌های حفاظتی داشته باشند و تلاش کنند در این عرصه‌ها اقدام به روشن کردن آتش نکنند یا اگر آتشی برافروخته شد، حتماً از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل محیط زیست استان یزد عنوان کرد: حتی بطری پلاستیکی و انعکاس نور خورشید در آن می‌تواند به آتش‌سوزی منجر شود، بنابراین مردم از رها کردن هرگونه زباله و پسماند در طبیعت خودداری کنند.

پورملایی در مورد گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض در استان اظهار کرد: توجه محیط زیست به حفظ و بقای تمام گونه‌های جانوری، اما از آنجا که گونه‌هایی همچون هوبره و یوز آسیایی در معرض خطر انقراض هستند، توجه ویژه‌ای به آن‌ها می‌شود.

وی در مورد حفاظت از یوز آسیایی گفت: حفاظت از یوز آسیایی موضوع استانی نیست بلکه در مورد این گونه در سطح ملی تصمیم گیری می‌شود و ما نیز تابع تصمیمات ملی هستیم.

پورملایی ادامه داد: یزد، خراسان شمالی و سمنان تنها زیستگاه‌ها و قلمرو یوز آسیایی به شمار می‌روند. اقداماتی برای تکثیر و پرورش این گونه در سمنان انجام شده که نتایج آن را در صورت موفقیت در یزد نیز شاهد خواهیم بود.

مدیرکل محیط زیست استان یزد در پاسخ به سوالی مبنی بر این که صنایع استان در حال حاضر تا چه میزان با استانداردهای محیط زیست منطبق هستند، اظهار کرد: رعایت استانداردها توسط صنایع مقطعی است، اما در حال حاضر ۹۰ درصد صنایع فولادی مستقر در اشکذر که از مهمترین صنایع استان به شمار می‌روند و می‌توانند جزو آلاینده‌ترین‌ها باشند، استانداردهای محیط زیست را رعایت می‌کنند.

کد خبر 518610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha