مدیرکل کمیته امداد کرمان از اجرای ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی جدید در فاز سوم اجرای این طرح به‌منظور اشتغال و توانمندسازی مددجویان خبر داد.

نیروگاه خورشیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یحیی صادقی بیان کرد: زیربنایی‌ترین و اصولی‌ترین موضوعی که در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و کشور دنبال می‌شود و مقام معظم رهبری نیز به هیات‌امنای کمیته امداد تأکید داشته‌اند بحث توانمندسازی خانواده‌هاست.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: ۱۲۰ هزار خانوار در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند و بیش از ۶۰ درصد از این خانواده‌ها سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند.

وی بیان کرد: به دنبال این هستیم با هدف‌گذاری انجام ‌شده زرند را به‌عنوان شهر بدون مددجو معرفی کنیم و لازمه‌اش کار این است که نگاه درون شهرستانی وجود داشته باشد و با این اقدام یک افتخار نصیب این منطقه خواهد شد که به ‌عنوان شهر بدون مددجو معرفی شود.

صادقی ادامه داد: برخی مناطق استان جزو مناطقی هستند که وضعیت حادتری دارند و از بدیهی‌ترین نیازهای اولیه محروم هستند. کمیته امداد تنها دستگاهی است که در مناطق محروم حضور دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان افزود: استان بهترین منطقه نورگیر کشور را دارد و تاکنون ۷۰۰ طرح نیروگاه‌ خورشیدی برای مددجویان استان ایجادشده که بالاترین آمار در کشور است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی خانواده‌های تحت حمایت ماهیانه میانگین بین یک تا ۱.۵ میلیون تومان برق به دولت می‌فروشند. امسال ۲۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های زرند و کوهبنان برای مددجویان راه‌اندازی می‌شود.

صادقی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های صنعتی منطقه زرند برای کمک‌های مالی برای راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی برای مددجویان می‌تواند زمینه خوبی برای توانمندی مددجویان فراهم کند.

وی بیان کرد: کمیته امداد استان در حوزه‌های مختلف اشتغال عملکرد خوبی داشته است. ۴۵۰۰ قالیباف در سطح استان تحت حمایت این نهاد هستند و سال ۹۸ حدود ۵۰ میلیارد تومان درآمد از محل فروش فرش‌های تولیدی نصیب مددجویان تحت حمایت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: همچنین در حوزه‌های دامپروری و گیاهان دارویی نیز طرح‌های اشتغال خوبی توسط این نهاد اجراشده، با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در حوزه دامپروری و کشاورزی در شهرستان‌های زرند و کوهبنان وجود دارد می‌توان از این ظرفیت‌ها برای اشتغال و توانمندسازی مددجویان بهره برد.

کد خبر 518561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha