رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: کانون‌های آتش‌سوزی در منابع طبیعی این شهرستان شناسایی شده و برنامه‌ریزی کامل برای جلوگیری از هرگونه آتش صورت گرفته است.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر ثقلینی شنبه ۱۷ خرداد افزود: با بررسی‌های لازم، کانون‌های حریق منابع طبیعی شهرستان بروجرد شناسایی شدند که برای پیشگیری از حریق اقداماتی از قبیل برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: کارگاه‌های آموزشی با همکاری بخشداری مرکزی و اشترینان و با حضور دهیاری‌ها در حال برگزاری است و تلاش می‌شود تا نتیجه برگزاری این کلاس‌ها، محافظت بیشتر از عرصه‌های طبیعی در برابر حریق باشد.

این مسئول یادآور شد: طی ارائه آموزش‌هایی که در این کارگاه‌ها انجام می‌شود، در صورت بروز حریق، آتش سریعا توسط دهیاری‌ها مهار می‌شود که این کار می‌تواند از گسترش حریق جلوگیری کند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: امسال ۲۰۰ ساعت روز آتش بُر در عرصه‌های طبیعی بروجرد ایجاد شده است.

وی بیان کرد: بیشترین حریق‌هایی که در عرصه‌های طبیعی رخ می‌دهد عامدانه بوده و درصد اندکی از حریق‌ها به دلیل عوامل طبیعی رخ می‌دهد و با افرادی که عمدا اقدام به آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی کنند طبق قانون برخورد می‌شود.

ثقلینی گفت: آتش زدن کاه و کلش و همچنین پسماندهای کشاورزی ممنوع بوده و در صورت مشاهده با فرد یا افراد خاطی برخورد می‌شود.

کد خبر 518558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha