نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: زمین‌های موقوفه زیادی در شهرستان میبد وجود دارد که ارزش بسیار زیادی دارند، اما به زباله‌دانی تبدیل و باعث ایجاد معضلات اجتماعی نیز شده‌اند.

زمین بایر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، سیدجلیل میرمحمدی در نشست با نمایندگانی از شهرداری میبد، ندوشن و بفروئیه در یزد افزود:  در جلسه پیشین مسئولان میبد با مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد، قرار شد مسائل ۱۵ زمین موقوفه در شهر بفروئیه و ۳۰ زمین در شهر میبد بررسی شود که باید در مورد آنها به نتیجه برسیم.

وی در مورد زمین‌های موقوفه شهر بفروئیه اظهار کرد: شورا و شهرداری بفروئیه باید تلاش کنند تا با اولویت قرار دادن سود اوقاف، مشکلات مسکن جوانان را برطرف کنند.

میرمحمدی ادامه داد: اوقاف و مسئولان میبد مکلف هستند که این مسائل را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند. از ادارات هم تقاضا دارم در این مسیر همکاری کنند تا این تفکر که وقف به معضلی برای شهر تبدیل شده، اصلاح شود.

در ادامه این نشست، مسئولان بفروئیه در مورد مشکلات زمین‌های وقفی این شهر که ۱۰۳ هکتار و بیش از یک سوم مساحت این شهر را دربرگرفته‌ توضیحاتی ارائه کردند. آن‌ها عمده‌ترین مشکلات این شهر را کمبود زمین برای مسکن جوانان و سنگین بودن میزان پذیره و ناتوانی مردم برای پرداخت آن عنوان کردند.

در پایان این نشست مصوب شد که شهرداری میبد و بفروئیه با همکاری شورای شهر و اداره ریاست اوقاف و امور خیریه، ۱۵ پروژه بفروئیه و ۳۰ پروژه میبد را ظرف ۱۵ روز در عرصه‌های مختلف طراحی کنند تا همراه با رعایت صلاح وقف، مشکلات عمده شهرستان نیز برطرف شود. در همین مدت نیز نماینده شهرستان در مجلس مسائل مرتبط در مرکز کشور را پیگیری کند.

کد خبر 518546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha