فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط‌زیست استان زنجان گفت: یک گروه پنج نفره از شکارچیان متخلف و غیرمجاز در شهرستان ماهنشان دست به شکار ۱۷ قطعه کبک زدند.

شکار کبک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل قلی زاده، شنبه هفدهم خرداد افزود: این شکارچیان خاطی حوالی ظهر جمعه در اراضی آزاد این شهرستان مشغول شکار کبک بودند که از سوی محیط‌بانان این شهرستان مشاهده و دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: متاسفانه این شکارچیان غیرمجاز قبل از اطلاع محیط‌بانان، این تعداد کبک را شکار کرده و طبیعت و حیات‌وحش این شهرستان را مورد تهدید و خطر قرار دادند.

قلی زاده تصریح کرد: این شکارچیان دستگیر شده که غیر بومی نیز هستند با یک دستگاه خودروی کمک دار، عازم این منطقه شده بودند، پنج قبضه سلاح شکاری ته پر مجاز، یک قبضه سلاح شکاری بادی دوربین‌دار، ۹۲ تیر فشنگ ساچمه، یک دستگاه دوربین چشمی، یک عدد ضبط و پخش صدا، ۲ عدد فلش با آواز کبک، سه قبضه چاقو به همراه لاشه ۱۷ قطعه کبک، به دست آمد.

وی یادآور شد: هفته گذشته نیز یک شکارچی متخلف بومی به جرم شکار کبک و خرگوش در اراضی شهرستان ماهنشان استان زنجان از سوی محیط‌بانان دستگیر و لاشه پنج قطعه کبک، یک سر خرگوش و همچنین یک قبضه سلاح شکاری ته‌پر تکلول از نامبرده کشف شد.

قلی زاده افزود: برای شکار هر قطعه پرنده کبک مبلغ سه میلیون ریال جریمه تعیین‌شده است که متخلف باید آن را به‌حساب محیط‌زیست عنوان ضرر و زیان به طبیعت، پرداخت کند و از جنبه عمومی جرم نیز قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده، نوع جریمه و میزان آن را مشخص خواهد کرد.

وی از شکارچیان متخلف خواست، از شکار حیات‌وحش به‌ویژه در فصل ممنوعه (فصل زاد و ولد) به جد اجتناب کنند وگرنه محیط‌بانان در صورت مشاهده بدون هیچ اغماضی با آنان برخورد خواهد کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط‌زیست استان زنجان از دوستداران طبیعت و حیات‌وحش استان زنجان خواست در صورت مشاهده متخلفان شکار و صید به نزدیک‌ترین واحد محیط‌زیست یا از طریق شماره تلفن‌های ۳- ۳۳۵۴۱۰۰ موضوع را اطلاع دهند تا در خصوص برخورد با شکارچیان خاطی اقدام شود.

کد خبر 518521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha