رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: شناسایی و برخورد با فعالان سایت‌های شرط‌بندی از اولویت‌های کاری پلیس فتا در استان است.  

سایت شرط بندی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان‌غربی، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: برای جلوگیری از فعالیت این سایت‌ها در فضای مجازی شهروندان باید در صورت مواجهه با گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی موضوع را به پلیس اطلاع دهند تا روند برخورد قانونی با فعالان این بخش سرعت گیرد.  

وی ادامه داد: همچنین شهروندان می‌توانند به محض مشاهده چنین سایت‌هایی در بستر فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www. cyberpolice. ir مرکز فوریت‌های سایبری پیگیر شده و موضوع را با کارشناسان این پلیس درمیان بگذارند.  

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان‌غربی اضافه کرد: گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی از این فرصت استفاده کرده و با تبلیغات فراوان به دنبال ترغیب جوانان برای شرط‌بندی می‌باشند.  

سرهنگ نصرتی افزود: در پی‌این شعارهای تبلیغاتی، گردانندگان سایت‌ها در ترفندی زیرکانه کاربرانی را که برای بار اول وارد سایت شده، از روی فنون روانشناسی مبلغ اندکی برنده و فرد را برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر تطمیع کنند.  

وی ادامه داد: شیرینی بردهای اولیه باعث می‌شود به رغم باخت‌های بعدی، شخص همچنان به دنبال بازی باشد تا بتواند برنده شود در حالی‌که دیگر امکان برنده شدن کم و کمتر می‌شود.  

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در سایت‌های شرط‌بندی وقتی از مبلغی فراتر می‌رود، برنامه طوری پیش می‌رود که برگه‌هایی که به فرد داده یا تاس‌هایی که برای او ریخته می‌شود به گونه‌ای است که امکان برنده شدن برای کاربر ممکن نباشد.  

وی گفت: درگاه‌های بانکی کشور مستقیم در اختیار قماربازان قرار نمی‌گیرد، سایت‌های شرط‌بندی اقدام به اجاره کارت‌های بانکی شهروندان می‌کنند.  

مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی شهروندان انجام می‌شود، برعهده دارنده حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی و انتظامی و قضایی قابل قبول نیست.  

سالانه صدها مورد جرم مربوط به استفاده نامناسب از اینترنت و فضای مجازی در آذربایجان‌غربی کشف و ده‌ها نفر که بیشتر آنان نیز جوان هستند، به خاطر این جرم‌ها دستگیر و روانه زندان می‌شوند.  

کد خبر 518518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha