«خدمتکاران» به کارگردانی یک مرد سفیدپوست بر اساس کتاب یک زن سفیدپوست درباره زنان سفیدپوست که دغدغه‌شان گرفتاری‌های زنان سیاهپوست است، پربیننده‌ترین فیلم شبکه نتفلیکس در اوج شورش‌های ضد نژادپرستی در آمریکاست.

فيلم سينمايي خدمتكاران

به گزارش همشهری آنلاین از ایندی‌وایر، همزمان با شدت گرفتن ناآرامی‌ها در سراسر آمریکا در اعتراض به قتل جورج فلوید زیر زانوهای یک پلیس سفیدپوست و در زمانه‌ای که بسیاری از مردم به دلیل شیوع کرونا خانه ماندن را به بیرون رفتن و فیلم دیدن در سینماها ترجیح می‌دهند، فیلمی در نتفلیکس صدرنشین جدول تعداد بازدیدها و تماشاگران شده است که برخی آن را گزینه‌ای نه‌چندان مناسب دست‌کم برای تماشا کردن در این دوران می‌دانند.

در حالی که ۹ سال از اکران «خدمتکاران» می‌گذرد و همان زمان هم وایولا دیویس و برخی بازیگران سیاهپوست از مضمون فیلم انتقاد کرده بودند، این روزها مشترکان نتفلیکس آن را بیش از دیگر فیلم‌ها با موضوع نژادپرستی می‌پسندند. این استقبال شگفت‌انگیز واکنش کاربران رنگین‌پوست شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته که می‌گویند مردم می‌توانند با دیدن فیلم‌های بهتر با موضوع نژادپرستی به ویژه در تاریخ آمریکا آشنا شوند.

نویسندگان، منتقدان و فعالان رنگین‌پوست در واکنش به محبوب شدن «خدمتکاران» هر کدام فهرست فیلم‌های پیشنهادی خود را منتشر کرده‌اند. آنها معتقدند فیلم تیت تیلر بر اساس کتاب کاترین استاکت بیشتر سازش نژادی را به تصویر می‌کشد و نمی‌تواند تصویری دقیق از زندگی سیاهپوستان در دوران سلطه سفیدپوستان ارائه دهد. اما واتسن و برایس دالاس هوارد بازیگران سفیدپوست «خدمتکاران» هستند که اوکتاویا اسپنسر برای بازی کردن در آن برنده اسکار شد.

یک کاربر توییتر در پیشنهاد خود از مردم خواسته است در این روزها هر چیز ببینند جز «خدمتکاران». مستند «سیزدهمین» و فیلم سینمایی «سلما» هر دو به کارگردانی آوا دوورنی که اولی نامزد دریافت بهترین مستند بود و دومی نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم گزینه‌هایی بهتر از «خدمتکاران» هستند. مجموعه تلویزیونی «وقتی آنها ما را می‌بینند» باز هم ساخته دوورنی یک پیشنهاد دیگر برای تماشا کردن در این زمانه پرآشوب است.

شاید یکی از دلایل پربیننده شدن «خدمتکاران» در این روزها تازه بودن در فهرست آثار عرضه‌شده نتفلیکس باشد. خوشبختانه مردم به دیگر فیلم‌های مشابه هم روی خوش نشان داده‌اند و از فیلم‌های محبوب آنها می‌توان به «فقط رحمت»، «کار درست را انجام بده»، «من کاکاسیاه تو نیستم»، «تایتان‌ها را به یاد آور» ساخته جری بروکهایمر و «توفان» نورمن جویسن و بازی دنزل واشنگتن اشاره کرد.

کد خبر 518504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha