دادستان عمومی و انقلاب تاکستان گفت: چرای غیرمجاز دام در مناطق حفاظت‌شده بر اساس قانون شکار و صید جرم بوده و دامداران خاطی به مجازات حبس محکوم خواهند شد.

چرای دام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین رجبی شنبه هفدهم خرداد در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت‌شده باشگل شهرستان تاکستان استان قزوین، افزود: مناطق حفاظت‌شده از شریان‌های حیاتی اکوسیستم کشور و جزء سرمایه‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی هستند و حفظ و نگهداری زیست‌بوم این مناطق و منابع ملی، برای نسل حاضر و آینده لازم و ضروری است.

وی افزود: به منظور حفظ این مناطق، پیشگیری از تخریب اراضی ملی و حفظ حقوق عامه، کلیه ضابطان خاص محیط‌زیست و منابع طبیعی در صورت مواجه و مشاهده جرم مشهود، باید برای خروج احشام از مراتع اقدام نمایند.

این مقام قضایی تصریح نمود: طبق قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، واگذاری حق استفاده از پروانه چرا به هر نحو از طرف صاحب پروانه به دیگری برای استفاده از مرتع موضوع پروانه ممنوع بوده و مرتکبان به حبس محکوم خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان ضمن اشاره به جرم بودن چرای دام در مناطق حفاظت‌شده، گفت: چرای غیرمجاز دام در این مناطق بر اساس قانون شکار و صید جرم بوده و مجازات حبس دارد بنابراین دامداران باید با رعایت حدود از چرانیدن دام‌های خود در این مناطق خودداری نمایند.

وی همچنین در خصوص شکار حیوانات حفاظت‌شده، گفت: شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت‌شده ممنوع است و اگر شخصی برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت‌شده کند و به این زیستگاه‌ها ورود غیرمجاز داشته باشد با توجه به ماده ۶۷۹ و ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ با اشد مجازات مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

شهرستان تاکستان در ۴۵ کیلومتری قزوین واقع‌شده است.

کد خبر 518497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha