بازاریان ایلام معتقدند که اقدام بازرسان نظارت بر بازار ایلام سلیقه‌ای است و بیشتر فروشندگان خُرد را در بر می‌گیرد و روی فروشندگان بزرگ نظارتی نمی‌شود و این عامل ناکامی در کنترل بازار آشفته ایلام است.

نظارت بر بازار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اقدامات و بازرسی‌های گاه و بیگاه دستگاه‌های نظارتی بر بازار ایلام هرچند آثار مثبتی داشته، اما تاکنون نتوانسته به آن سامان دهد.

بی‌نظمی و آشتفتگی در بازار ایلام به ‌طور مستقیم بر زندگی مردم تاثیر می‌گذارد و به همین علت، شهروندان ایلامی انتظار دارند نظارت قاطعانه‌تر توسط ادارات ناظر بر بازار با بازرسی‌های مداوم و همیشگی انجام شود و در بازرسی و نظارت در بازار اصناف خُرد و کلان به یک چشم نگریسته شوند و آنچه قانون است در مورد تمام بازار اعمال شود.

احمدوند، یکی از بازاریان ایلام گفت: با توجه به ضعف نظارتی بر بازار ایلام بازرسی و نظارت بر بازار باید با نگاه یکسان به اصناف انجام شود.

وی مدعی آن است که بسیاری از موارد بازرسان فقط مغازه‌ها و فروشگاه‌های کوچک را مورد بازرسی و نظارت قرار می‌دهند.

فتحی‌مقدم دیگر بازاری ایلامی، با انتقاد از نظارت‌های بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام مدعی آن است که فروشگاه‌های بزرگ در نظارت و بازرسی بازرسان جایی ندارد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از مغازه‌های بزرگ و صاحب نفوذ مورد بازرسی قرار نمی‌گیرند و این امر موجب تضییع حق بازاریان خُرد می‌شود. بازار ایلام نیازمند نظارت تام بر کلیه صنوف است.

سلامت جامعه در اولویت بازرسان است

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان ایلام اظهار کرد: گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان دیگر دستگاه‌ها نظیر اتاق اصناف، سازمان صمت و مرکز بهداشت بر بازار نظارت می‌کنند، هرچند رسالت تعزیرات حکومتی رسیدگی به پرونده‌های تخلف است.

علیرضا لطفی علی‌آبادی افزود: در حال حاضر اجرای طرح برخورد با عدم درج قیمت، برخورد با مخاطرات امر سلامت که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و نیز مقابله با احتکارکنندگان مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی در دستور کار قرار دارد. همچنین به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت مستمر بر نانوایی‌ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند هر گونه تخلف را از طریق سامانه‌های ۱۲۴ یا ۱۳۵ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت با افراد متخلف برخورد شود.

کد خبر 518485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha