مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از وقوع رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت طی امروز شنبه ۱۷ خرداد تا ۲۱ خرداد ماه در برخی استان‌ها خبر داد.

گردوغبار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز شنبه ۱۷ خرداد ماه به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی، در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و این کاهش دما تا صبح دوشنبه ماندگار خواهد بود.

وی در ادامه گفت: همچنین امروز در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات استان‌های سمنان، البرز، تهران، قزوین و زنجان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های اصفهان و شرق کهگیلویه و بویر احمد رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: فردا یکشنبه ۱۸ خرداد ماه هم در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بعدازظهر در ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز و فردا در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی احتمال بارش تگرگ وجود دارد، اظهارکرد: بعدازظهر روز دوشنبه در شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های مازندران، تهران، زنجان، همدان، مرکزی، شرق لرستان غرب اصفهان، کرمان، هرمزگان همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۰ و ۲۱ خرداد) نیز در بعدازظهر در برخی نقاط آذربایجان شرقی آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، شمال استان‌های مرکزی و همدان، ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، تهران، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: دریای خزر هم امروز شنبه و خلیج فارس در ۳ روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شوند.

وی در ادامه گفت: در ۳ روز آینده در نیمه شرقی کشور و استان‌های سمنان، قزوین، البرز، تهران، خوزستان، ایلام و بوشهر در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در شرق کشور و استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر می تواند منجر به خیزش گردوخاک شود.

ضیاییان درباره وضعیت جوی پایتخت نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۳۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت روز دوشنبه ۱۹ خرداد ماه کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۳۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

کد خبر 518466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha