مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: دولت در راستای حمایت از کسب و کارهایی که به دلیل کرونا دچار خسارت شده‌اند تسهیلاتی اختصاص داده است که ۱۴ رسته با ۱۵۰ زیررسته شغلی اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات و صنوف مختلف را شامل می‌شود.

تسهیلات حمایتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شکرالله شیرخانی اظهار کرد: باید اطلاع‌رسانی جامع به صنوف برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا انجام شود تا آسیب‌دیدگان بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی افزود: در کل کشور ۲۰۰ بانک عامل پرداخت این تسهیلات به افراد متقاضی هستند، اما در استان ایلام تنها ۷ بانک و یک موسسه به عنوان عامل پرداخت تسهیلات انتخاب شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اضافه کرد: سهم بانک‌ها از ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص‌یافته به استان مشخص شده است و هرچه سریع‌تر باید شیوه‌نامه ابلاغی دریافت این تسهیلات از سوی بانک‌های مرکز ابلاغ شود.

شیرخانی گفت: افرادی که متقاضی دریافت این تسهیلات هستند می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه کارا مراحل اولیه ثبت‌نام خود را انجام دهند که در صورت وجود کد کارگاهی و بیمه می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی در خصوص افرادی که فاقد بیمه هستند نیز گفت: با توجه به اینکه برخی از افراد فعال در صنوف مختلف بیمه ندارند یا بیمه آنها از محل دیگر پرداخت می‌شود درصدد مکاتبه و پیگیری از طریق مرکز هستیم تا مشکل این افراد برای استفاده از تسهیلات برطرف شود.

شیرخانی اظهار کرد: تاکنون ۴۷۸ بنگاه و ۸۱۸ کارفرما با ۹۹۷ نفر شاغل در بخش کارگاهی متقاضی دریافت این تسهیلات شده‌اند که با توجه به سهم اختصاص‌یافته به استان رقم بسیار پایینی است.

وی از رسانه‌ها، فرمانداری‌ها، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف خواست با اطلاع‌رسانی جامع به افراد متقاضی آنان را از پرداخت این تسهیلات آگاه کنند.

شیرخانی نرخ بهره این تسهیلات را ۱۲ درصد اعلام کرد و گفت: اگر به هر نفر ۱۶ میلیون تسهیلات پرداخت شود، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر شاغل می‌توانند از این تسهیلات برخوردارشوند.

وی افزود: همچنین اگر به هر یک از افراد صاحب صنف ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود، ۱۸ هزار نفر می‌توانند در استان از این محل تسهیلات دریافت کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ابراز امیدواری کرد با جذب به‌موقع این تسهیلات شاهد کاهش خسارت‌های ناشی از کرونا در پی تعطیلی واحدهای صنفی باشیم.

کد خبر 518460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha