استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کوهنورد فداکار در آتش‌سوزی‌های اخیر در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج عیادت کرد.

البرز زارعی‌مقدم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد از اول خرداد سال ۹۹ مطابق با هر سال آغاز شده و تاکنون خسارات زیادی بر میراث طبیعی و هزاران‌ساله استان وارد کرده است.

درختان بلوط و جنگل‌های زیبای زاگرس که هر روزه خبرهای ناگواری از سوختن آن‌ها در نقطه به نقطه استان شنیده می‌شود و آخرین آن‌ها در منطقه حفاظت‌شده خائیز شهرستان کهگیلویه و همچنین در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع خامی در شهرستان باشت بود.

در آتش‌سوزی‌های امسال همه استان کهگیلویه و بویراحمد برای خاموش کردن آتش بسیج شدند، به نحوی که پای فرمانداران که خود در میانه میدان فرماندهی عملیات را بر عهده داشتند، در آتش سوخت و همچنین برخی از ماموران منابع طبیعی و محیط زیست و کوهنوردان و نیروهای همراه دولتی از قرقبان گرفته تا خلبان در این آتش‌سوزی‌ها مصدوم شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین خود و مسئولان منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در بیمارستان شهید بهشتی شهر یاسوج، از البرز زارعی، یکی از کوهنوردان مصدوم در آتش‌سوزی‌های اخیر خائیز دلجویی کرد.

 البرز زارعی‌مقدم کوهنوردی بود که داوطلبانه برای خاموش کردن آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان وارد صحنه شد و دست و صورت و نقاط دیگر بدنش تا ۶۰ درصد دچار سوختگی شد.

استاندار در این دیدار قول داد که از صفر تا صد هزینه مداوای وی پرداخت شود و در بهترین بیمارستان اصفهان بستری شود و مورد عمل جراحی قرار گیرد و از استاندار اصفهان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌خواهد که مصدوم در بهترین شرایط و توسط بهترین پزشکان مورد مداوا قرار گیرد.

کد خبر 518386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha