مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

رئیس هیات نجات غریق آستارا گفت: ناجیان غریق این هیات با همکاری امدادگران هلال احمر، ۶ گردشگر را از غرق شدن در آب‌های ساحلی نجات دادند و با توجه به استقبال مسافران از تفریحات دریایی، ۱۰ ناجی در ساحل این شهرستان استقرار یافتند.

غریق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «حسین انزابی» اظهار کرد: نجات یافتگان، در تعطیلات نیمه خرداد در طرح سالم‌سازی سفیر امید و منطقه خطر آفرین خلج محله نوار ساحلی آستارا  در غرب استان گیلان شنا می‌کردند.

وی ادامه داد: ناجیان غریق دارای کارت‌های درجه یک و دو مهارت از فدراسیون نجات غریق و به ۲ دستگاه جت اسکی مجهز هستند و ۱۴ منطقه خطر آفرین در ساحل، با گشت ویژه هیات نجات غریق کنترل می‌شود.

 وی از شهرداری لوندویل خواست با تامین تجهیزات و حقوق ناجیان، امکان استقرار آنها را در طرح سالم‌سازی این بخش فراهم کند تا از هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

 انزابی ساعت کار ناجیان را ۸ تا ۲۰ اعلام کرد و  از گردشگران خواست تا در طرح‌های سالم‌سازی دریا  شنا کنند و از شنا در هوای بارانی و مناطق خطرآفرین بپرهیزند.

رئیس هیات نجات غریق آستارا گفت: برای پیشگیری از جان باختن در دریا علاوه بر خدمات امدادی، نصب تابلوهای هشدار در نقاط خطر آفرین و افزایش تجهیزات ناجیان ضروری است و امیدواریم مسئولان در این خصوص اقدام کنند.

شهرستان گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع و در ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی آن در حاشیه دریای خزر، سه طرح سالمسازی دریا ایجاد شده است.

کد خبر 518353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha