رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از انجام ۳۰ عملیات اطفای حریق مراتع در زنجان خبر داد و گفت: درواقع طی سه روز گذشته، روزانه ۱۰ عملیات اطفای حریق انجام‌شده است.

آتش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجید امیرفضلی شنبه هفدهم خرداد اظهار کرد: با آغاز فصل گرما یکی از وسیع‌ترین حریق‌هایی که از نظر آماری رتبه بیشتری در فصل تابستان دارد، از همین رو آتش‌سوزی علف‌های هرز موجب خسارت بسیاری می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: تابستان گرمای فصلی و کمبود آب و رطوبت موجب خشک شدن علف‌های هرز در سطح باغات و مزارع می‌شود، در برخی از مواقع سهل‌انگاری و عدم آگاهی موجب بروز بسیاری از آتش‌سوزی‌های باغات، جنگل و مراتع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آتش زدن علف‌های هرز، کاه و... سبب بروز حریق‌های وسیعی در سطح باغات، مزارع و حتی جنگل و مراتع بر جای می‌گذارد که خسارات سنگینی را در بردارد، از همین رو از شهروندان می‌خواهیم از انداختن ته سیگار روشن، ذغال گداخته و روشن کردن آتش در چنین مکان‌هایی که می‌تواند عامل بروز آتش‌سوزی شود، خودداری کنند.

امیرفضلی افزود: از باغ‌داران نیز می‌خواهیم به‌منظور جلوگیری از سرایت آتش‌سوزی‌های احتمالی و بروز خسارات مالی، برای علف‌زنی و ایجاد مانع در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان افزود: باوجود توصیه‌های ایمنی همچنان آمار آتش‌سوزی بالاست، فقط در سه روز گذشته ۳۰ عملیات اطفای حریق مربوط به مراتع و... انجام‌شده است.

کد خبر 518326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha