استاندار کرمانشاه گفت: ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای آسیب‌دیده ناشی از کرونا در کرمانشاه اختصاص یافت.

کارگاه تولیدی در کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند افزود: مبلغ اختصاص یافته پس از ارسال گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده توسط دولت برای کل استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برهمین اساس در استان نیز این مبلغ میان واحدهای آسیب‌دیده اقتصادی ناشی از شیوع کرونا با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان دبیر کمیته توزیع تسهیلات که دستگاه‌های مختلفی مانند جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اداره کل گردشگری، استانداری و ... در آن عضو هستند، توزیع می‌شود.

بازوند ادامه داد: این کمیته ظرف مدت چند روز آینده باید ساز وکارهای لازم و شیوه‌نامه اجرایی برای چگونگی توزیع اعتبار درنظرگرفته شده را مشخص و با نظارت مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری پرداخت‌ها طبق چارچوب تعیین شده آغاز شود.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: تسهیلات اعطایی به واحدهای آسیب‌دیده که بیش از ۵۰ نفر نیروی کار دارند ۵۰ درصد برای موضوع دستمزد و برای واحدهایی که کمتر از ۵۰ نفر نیروی کار دارند ۷۰ درصد به این موضوع اختصاص یافته و مابقی برای سایر هزینه‌ها خواهد بود.

وی گفت: حداکثر ظرف ۲ ماه این کار انجام می‌شود و واحدهای مشمول از تسهیلات درنظر گرفته شده بهره مند می‌شوند.

بازوند افزود: اختصاص این مقدار تسهیلات فرصت مناسبی از سوی دولت است که ایجاد شده و اگر دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه بانک ها در پرداخت آن سخت‌گیری کنند تنها خودمان زیان می‌بینیم و ممکن است دیگر استان‌ها اعتبار برگشت خورده را جذب کنند.

این مدیر ارشد استان کرمانشاه گفت: لازم است مدیران بانک‌ها تا جایی که امکان‌پذیر است در این موضوع را تسهیل‌گری  و از سخت‌گیری‌های بی‌مورد پرهیز کنند.

وی گفت: سخت‌گیری و کارشکنی در این خصوص ممکن است باعث شود یک یا چند واحد آسیب‌دیده نتوانند تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند و در نهایت شاهد برگشت خوردن اعتبار باشیم که این موضوع پذیرفتنی نیست.

بازوند همچنین خواستار مشخص شدن سهم هر شهرستان توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد و گفت: همه ابهامات و موانع کار تا روز چهارشنبه هفته پیش‌رو۲۰ خرداد باید رفع شود.

استاندار کرمانشاه در پایان از سازمان تامین اجتماعی استان نیز خواست تا به موضوع تحت پوشش نبودن کارگرانی که در سامانه کارا برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند رسیدگی کند.

کد خبر 518208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha