نماینده مردم تهران در مجلس گفت:پروژه آبرسانی در ۳ فاز تعریف شده اما فازبندی به اطلاع مردم نرسیده و اگر فاز اول پروژه آبرسانی به اتمام برسد، مشکلات بخش‌هایی از روستاها همچنان باقی می‌ماند.

بی آبی در بخش غیزانیه استان خوزستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، مالک شریعتی نیاسر ، در خصوص سفر تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناطق محروم استان خوزستان، اظهار کرد: در روز ۱۴ خردادماه که توفیق زیارت مرقد امام خمینی (ره) به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود نداشت، یکی از مسائل جدی مدنظر حضرت امام خمینی(ره)؛ یعنی پیگیری امور محرومان و مستضعفان را در دستور کار قرار دادیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر تعدادی از نمایندگان مجلس به خوزستان با دعوت آقای یوسفی نماینده اهواز انجام شد، بیان کرد: از مناطق مختلف اهواز که دچار مشکل هستند بازدیدی داشتیم و از محلات «منبع‌آب» و «حصیرآباد» و منطقه محروم «غیزانیه» بازدید کردیم و پس از بررسی و مشاهده مشکلات، با مردم نیز صحبت کردیم.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان در بازدید حضور داشتند ولی استاندار خوزستان از ظهر به این جمع اضافه شد، افزود: برای جمع‌بندی بازدید و مباحثی که مطرح شد، جلسه‌ای در استانداری برگزار و مشکلات آبرسانی به مناطقی از اهواز نیز مطرح شد.

شریعتی نیاسر ادامه داد: بحث اصلی مدنظر ما این بود که پروژه آبرسانی در ۳ فاز تعریف شده اما فازبندی صادقانه به اطلاع مردم نرسیده است. در این شرایط اگر فاز اول پروژه آبرسانی به اتمام برسد، مشکلات بخش‌هایی از روستاها همچنان باقی مانده و مطالبات آن‌ها باقی می‌ماند و ممکن است اعتمادشان خدشه دار شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از گفت‌وگو با مردم و نیروهای جهادی دریافتیم که با تدابیر خیلی ساده مانند اضافه کردن تانکرهای تملیکی آبرسانی بخشی از مشکلات آب آشیامیدنی قابل حل است. 

شریعتی نیاسر ادامه داد: منابع مالی که برای آب و فاضلاب استان خوزستان در نظر گرفته شده، ناکافی نبوده اما سوال جدی ما، نحوه هزینه‌کرد این منابع است که همچنان این مشکلات باقی مانده است. در این زمینه مقرر شد گزارشی از نحوه هزینه کرد اعتبارات آب و فاضلاب از طریق نمایندگان اهواز به مجلس ارائه شود. آقای متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس در این جلسات حضور داشتند و می‌توانند در این زمینه به حل مشکلات کمک کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مسائلی که با گزارش‌های مردمی من متوجه شدم، اتفاق خیلی زشتی بود که شرکت نفت از انشعاب آب روستایی به صورت غیرمجاز برای رفع نیازهای خود استفاده می‌کرد که این موضوع با وجود بحران آب در منطقه بسیار کار ناپسندی بود.

وی افزود: من در جلسه روز گذشته نسبت به این موضوع اعتراض کردم، اما مسئولان ابتدا انکار کردند، هم نماینده شرکت نفت و هم استاندار از این موضوع نامطلع بودند که با آدرس دقیقی که ارائه کردم، نهایتا پذیرفتند و گفتند این اقدامِ یکی از پیمانکاران بوده است. البته برای ما فرقی ندارد و باید مسئولان مراقبت می‌کردند تا چنین اتفاقی رخ ندهد. شرکت نفت باید به مردم کمک کند نه اینکه به مشکلات مردم اضافه کند. مقرر شد این موضوع پیگیری شود و گزارش برخورد با خاطیان احتمالی را به مجلس ارائه کنند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

کد خبر 518168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha