رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه حمل و نقل عمومی و رانندگان این بخش جزو مظلوم‌ترین بخش‌ها هستند، افزود: دو نرخی شدن کرایه تاکسی‌ها در پی شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با استفاده از مصوبه‌ای در شورای شهر چهارم انجام شده است.

تاکسیداران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد علیخانی در تشریح وضعیت دو نرخی شدن تاکسی‌ها به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تقسیم کرایه مسافر چهارم بین سه مسافر دیگر، گفت: بی‌تردید اگر نرخ‌گذاری تاکسیرانی و کرایه‌ای که تاکسی‌ها دریافت می‌کنند بر اساس مصوبه باشد، قانونی است و مشکلی ندارد و اگر خلاف مصوبه باشد هر کسی اعتراض داشته باشد و شکایت کند رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: در چهارمین دوره شورای شهر تهران، مصوبه‌ای برای رعایت فاصله برای بانوان در عقب تاکسی‌ها بود که به صورت فشرده در عقب تاکسی‌ها ننشینند؛ مصوبه‌ای که شورا تحت عنوان خدمات بیشتر و راحت‌تر داده شده بود لذا در شرایط فعلی شیوع کروناویروس از همین مصوبه برای فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها استفاده کردیم و مصوبه جدید ندادیم.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران ادامه داد: البته اعتقاد نداریم برای این فاصله‌گذاری، مردم باید تاوان آن را بدهند چراکه دولت درباره کرونا اعتبار گذاشته و باید از این اعتبار برای بخش حمل و نقل عمومی نیز هزینه شود. وقتی این اعتبار اختصاص داده نمی‌شود، فشار به مردم وارد می‌شود. قطعا شهرداری تهران نمی‌تواند کرایه راننده تاکسی شخصی را پرداخت کند.

وی تاکید کرد: این اشکال به دلیل عدم توجه دولت به بخش حمل و نقل عمومی ایجاد شده است. تا کنون از اعتبار اختصاص داده شده برای مقابله با کرونا، ریالی به حمل و نقل عمومی پرداخت نشده است که اگر اختصاص پیدا می‌کرد این مشکلات ایجاد نمی‌شد. امروز حمل و نقل جزو مظلوم‌ترین بخش‌ها است و رانندگان حمل و نقل عمومی مثل تاکسیرانان جز مظلوم‌ترین‌ها هستند.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نمی‌توان به تاکسیران گفت مسافر کمتر سوار کن و کرایه‌اش را هم دریافت نکن، افزود: در حال حاضر بیشترین محدودیت‌ها برای تاکسی‌ها اعمال می‌شود؛ مگر در هواپیماها که مسافر سوار می‌کنند این فاصله‌گذاری رعایت می‌شود؟ به تازگی سفر هوایی داشته‌ام و مسافران فشرده در هواپیما بودند.

وی افزود: دولت از اعتبار کرونا به تاکسی‌ها پرداخت کند و بگوید اصلا دو مسافر سوار کنند. نباید همه فشار به روی رانندگان تاکسی باشد. فاصله اجتماعی باید رعایت شود اما اعتباری هم برای افزایش ناوگان باید توسط دولت داده شود. تنها مطرح  می‌شود محدودیت برای حمل و نقل و حذف طرح ترافیک، به این ترتیب درآمدها همگی حذف می‌شود، هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند و ریالی هم کمک نمی‌شود؛ خوب در چنین شرایطی چگونه باید شهر اداره شود؟ آیا اداره شهر بودجه نمی‌خواهد؟

کد خبر 518110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =