جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در صورت تامین اعتبار، محورهای فرعی پیش‌قلعه، راز، زیارت و لوجلی از راه فرعی به اصلی ارتقا می‌یابد.

راه‌های فرعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «جعفر شهامت» اظهار کرد: ارتقای ۴ محور مزبور، در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد، همچنین ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، برخی از راه‌های روستایی استان خراسان شمالی هم باید به فرعی ارتقا یابند که به عنوان نمونه باید محورهای روستایی چناران‌شهر و گیفان، به راه فرعی تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: محور یام به تیتکانلو هم باید از روستایی به فرعی ارتقا یابد و  محور اسفراین- اردغان و نیز شیروان - اسطرخی هم باید از روستایی به فرعی تبدیل شود که این امر در حال اقدام است.

شهامت گفت: حجم تردد در برخی از محورهای روستایی استان بالاست، به طوری که به عنوان راه‌های منطقه‌ای، مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی از این جاده‌ها، بیش از ۳۰ هزار نفر را سرویس می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و  نقل جاده‌ای خراسان شمالی بیان کرد: کارکرد کنونی این محورها در استان بسیار بیشتر از یک محور روستایی است.

وی گفت: تکمیل و ساخت راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار در سطح استان جزو تکالیف این اداره کل است که در این زمینه، هدف‌گذاری شده که ۷۹.۵ کیلومتر راه در قالب طرح ابرار و ۵۲۹ کیلومتر راه از محل سایر اعتبارات ملی و استانی توسط اداره کل اجرا شود.

شهامت افزود: امید می‌رود تا پایان سال مالی جاری، ۴۹ کیلومتر راه روستایی در استان ساخته و بهره‌برداری شود.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: در روزهای آتی اجرای آسفالت حدود ۲۷ کیلومتر از راه‌های روستایی طرح ابرار در استان انجام خواهد شد.

طول راه‌های خراسان شمالی بدون احتساب راه‌های روستایی هزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه‌های کشور را شامل می‌شود.

کد خبر 518103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha