مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به رگبار پراکنده باران در برخی مناطق کشور گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق سرعت وزش باد قابل ملاحظه است و در برخی از استان‌ها سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

باد

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امروز (۱۵ خرداد) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در ساعات بعد ازظهر امروز نیز در ارتفاعات زاگرس مرکزی ابرناکی و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست؛ همچنین عصر فردا (۱۶ خرداد) در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات شرقی استان‌های چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات جنوبی اصفهان، غرب هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نقاط گلستان رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز شنبه (۱۷ خرداد) در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار باران گاهی با رعد و برق دور از انتظار نیست. این وضعیت روز یکشنبه (۱۸ خرداد) در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شمالی سمنان و ارتفاعات شرق تهران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز دوشنبه (۱۹ خرداد) نیز در شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی و شرق هرمزگان رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور سرعت وزش باد قابل ملاحظه است و در برخی نقاط به ویژه در مناطقی از شرق و جنوب شرق، مرکز، جنوب و جنوب غرب می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک شود.

به گفته ضیائیان از روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش دما در نوار شمالی کشور رخ می دهد و تا اواسط هفته آینده این هوای خنک در نوار شمالی کشور ماندگار است همچنین از بعد ازظهر امروز (۱۵ خرداد) تا روز سه‌شنبه (۲۰ خرداد) خلیج فارس و روزهای شنبه و یکشنبه (۱۷ و ۱۸ خرداد) دریای خزر مواج است.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ خرداد) صاف همراه با وزش باد و در بعد ازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۱۷ خرداد) نیز کمی ابری همراه با وزش باد و در بعد ازظهر افزایش ابر و گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۲۳ و در حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 518068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha