آمار کشته‌های کرونا در برزیل در حالی از مرز ۳۲۵۰۰ مورد گذشت که این کشور هنوز وزیر بهداشت رسمی ندارد و رئیس جمهوری جنجالی آن هم اصلا به فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه پای‌بند نیست.

افزايش آمار مرگ و مير كرونا در برزيل و مكزيك

به گزارش همشهری آنلاین، فقط در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۳۵۰ مورد به کشته‌های کووید-۱۹ در برزیل افزوده شد. این کشور تا امروز بیش از ۶۰۰ هزار بیمار کرونا داشته و از زمان آمدن ویروس، دو وزیر بهداشت آن برکنار شده یا استعفا کرده‌اند. ۲۰ روز پس از کناره‌گیری دومین وزیر بهداشت در دو ماه اخیر، رئیس جمهوری پرحاشیه برزیل روز چهارشنبه ادواردو پازوئلو را به عنوان وزیر موقت معرفی کرد تا مشخص شود هنوز هم بحران را جدی نگرفته است.

ژاییر بولسونارو در سخنانی جنجالی در واکنش به افزایش آمار کشته‌ها مرگ را سرنوشت تمام انسان‌ها دانست و رسانه‌ها را برای به وحشت انداختن مردم سرزنش کرد. آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در برزیل چنان افزایشی است که ایالت‌ها و شهرهای مختلف خود را به شیوه‌های گوناگون برای رویارویی با فاجعه آماده کرده‌اند. در شهر سائوپائولو ۳۰۰ هزار قبر برای به خاک سپردن قربانیان کرونا آماده شده و منظره هوایی گورستان فضایی دهشتناک به حاشیه شهر بخشیده است.

از مکزیک هم خبر می‌رسد که برای نخستین بار از آمدن ویروس به منطقه آمریکا، آمار کشته‌های این کشور به بیش از ۱۰۰۰ نفر در ۲۴ ساعت رسیده است. تصاویری که از شیوع گسترده ویروس در مناطق مختلف مکزیک منتشر شده، اوج بحران را نشان می‌دهد. همزمان وقوع سیل در برخی مناطق به بحران دامن زده و زندگی مردم را به مشکل انداخته است.

کد خبر 518046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha