مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: وضعیت سفید به عنوان محو بیماری کرونا نیست، در چند روز اخیر شاهد افزایش مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستانهای شهرستان هستیم و ادامه این روند مناطق سفید را به وضعیت قبل برمی‌گرداند.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، بهنام رضا مخصوصی پنجشنبه ۱۵ خرداد اظهار کرد: بعد از اعلام وضعیت سفید در اسدآباد به عنوان اولین شهر استان همدان، این باور اشتباه در نظر مردم جا گرفت که بیماری کرونا محو شده است و این نگرانی ما را در خصوص برگشت پیک بیماری کرونا افزایش داده است.

وی اضافه کرد: حساسیت مردم با اعلام وضعیت سفید کرونا در شهرستان کاهش یافته و امروز شاهد رعایت ۳۰ درصدی فاصله‌گذاری هستیم و مردم تمایلی برای رعایت موازین بهداشتی و شستشوی مرتب دست‌ها ندارند و با بی تفاوتی در حال برگزاری آیین‌های جشن و عزا هستند.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد حداقل فاصله‌گذاری در اجتماع را ۲ متر اعلام کرد و گفت: مردم در صورت ضرورت اگر مجبور به حضور در اجتماع و مکان‌های مسقف هستند باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.  

مخصوصی خاطرنشان کرد: اسدآباد بیش از ۹۲ درصد بهبودی داشت و توانستیم با غربالگری و بیماریابی جهادی و تلاش مسئولان به وضعیت سفید برسیم اما در چند روز اخیر شاهد افزایش مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان درباره کرونا هستیم و با این روند ممکن است که رکورد سفیدی وضعیت شهرستان شکسته شده و ما به وضعیت قبل برگردیم.

وی یادآوری کرد: ممکن است دوباره در صورت برگشت پیک بیماری، محدودیت‌هایی درباره کسب و کار و فعالیت مراکزی در جامعه از سوی ستاد ملی کرونا اعلام و اجرا شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به افراد سالمند و پر خطر و دارای بیماری زمینه‌ای توصیه کرد: کماکان فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها و موازین بهداشتی و در خانه ماندن را اولویت زندگی خود قرار دهند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۶۰ هزار و ۶۹۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۱۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهاردهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سه هزار و ۱۳۴ بیمار جدید در کشور شناسایی شد.

از بین مبتلایان جدید، ۴۹۳ مورد بستری و  ۲ هزار و ۶۴۱ از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

کد خبر 518032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha