سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: از مجموعه ۱۲ جلدی حکایت‌های مثنوی طی آیینی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون، این کتاب با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با داستان‌های ارزشمند کتاب مثنوی معنوی با انتخاب گزیده‌ای از داستان‌ها و ارایه نثری ساده و روان در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب ایران قرار گرفته است.

کتاب حکایت‌های مثنوی را ۱۲ نویسنده و ۱۳ تصویرگر به صورت جداگانه بازنویسی و تصویرگری کرده‌اند که در میان نویسندگان آن مصطفی رحماندوست، جعفر ابراهیمی، افسانه شعبان‌نژاد، اسدا... شعبانی، شکوه قاسم‌نیا، محمدرضا شمس، محمود پوروهاب، آتوسا صالحی، مجید ملامحمدی، زهره پریرخ و مرجان فولادوند به چشم می‌خورد.

تصویرگری این کتاب‌ها را نیز نیره تقوی، علی شکاری، امیر شعبانی‌پور، عطیه مرکزی، مانلی منوچهری، محمدمهدی طباطبایی، فاطمه رادپور، پژمان رحیمی‌زاده، هدی حدادی، مرجان وفاییان، عطیه بزرگ‌سهرابی و مهکامه شعبانی با نظارت هنری هدی حدادی بر عهده داشته‌اند.

این کتاب‌ها هر یک در ۴۴ صفحه با شمارگان ۵ هزار نسخه و با قیمت ۲۰ هزار ریال برای اولین بار در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد.

در آیینی رونمایی مجموعه کتاب‌ حکایت‌های مثنوی که به مناسبت سال مولانا به چاپ رسید نویسندگان و تصویرگران این اثر و جمعی از مسؤولین کانون حضور خواهند داشت.

 این آیین ساعت ۱۱ صبح روز ۲۵ اردیبهشت در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 51792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز