بخشدار مرکزی شهرستان فسا از توابع استان فارس اعلام کرد: جویندگان گیاهان دارویی موجب آتش‌سوزی در ارتفاعات جنگلی کوه تودج روستای کهنکویه این شهرستان شدند.

آتش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، روح‌الله پنجشنبه ۱۵ خرداد گفت: در این آتش‌سوزی بیش از ۸ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در اثر غفلت گردشگران و افرادی که دنبال گیاهان دارویی بودند در آتش سوخت.

بخشدار مرکزی شهرستان فسا از توابع استان فارس بیان کرد: در این آتش‌سوزی تعداد زیادی از درختان جنگلی شامل بنه، بادام‌کوهی، بلوط و ارژان و همچنین پوشش کف این منطقه شامل گون، گیاهان دارویی در آتش سوخت.

مرادی افزود: آتش‌سوزی ارتفاعات جنگلی کوه تودج شهرستان فسا واقع در تنگ سیمی روستای کهنکویه پس از ۸ ساعت تلاش مهار شد که میزان خسارت وارده در اثر این آتش‌سوزی را اداره منابع طبیعی در دست بررسی دارد.

وی ادامه داد: سخت گذر بودن مسیر آتش‌سوزی نتوانست مانع حضور نیروهای مردمی در مهار این آتش شود و این آتش‌سوزی که از ساعت ۱۴ بعدازظهر چهارشنبه ۱۴ خردادماه رخ داد بود پس از ۸ ساعت با تلاش ۳۰ نفر از نیروهای مردمی، عشایر، هلال‌احمر و منابع طبیعی شهرستان فسا در ساعت ۲۲ شب مهار شد.

در شهرستان فسا ۳۲۶ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی وجود دارد که از این میزان ۲۶۴ هزار هکتار مرتع و ۶۲ هزار هکتار آن جنگل طبیعی و اراضی جنگلی است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع‌شده است.

کد خبر 517919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha