رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از محدودیت‌های جدی برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا خبر داد و گفت: وضعیت این ستان در حالت «هشدار» قرار دارد.

بازار گرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، دکتر محمودرضا مرادی با اشاره به قرارگیری استان در وضعیت «هشدار کرونا»، اظهار کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان کرونا در استان هستیم و تعداد بیماران بستری‌ و فوتی بر اثر کرونا روبه افزایش است و همین امر استان را در وضعیت هشدار قرار داده است.

وی افزود: در پی این وضعیت، اعمال ۳۳ محدودیت کرونایی را در ستاد کرونای استان پیشنهاد دادیم که قرار است پس از هماهنگی با ستاد ملی کرونا در سطح استان اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان داشت: از جمله این محدودیت‌ها، بستن درب آرامستان و جلوگیری از تشییع جنازه میت بصورت دسته جمعی است و فقط دو تا سه نفر از بستگان برای خاکسپاری باید حضور داشته باشند.

مرادی ادامه داد: جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک به پاساژها و بازارهای شهر از دیگر محدودیت‌هاست و درصورت تشدید وضعیت، کاهش ساعت فعالیت پاساژها در دستور کار قرار می‌گیرد و چنانچه شرایط بدتر شود تعطیلی این مراکز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از جمله دیگر محدودیت‌های پیشنهادی بحث ممانعت از سوار کردن مسافران بدون ماسک در ناوگان حمل و نقل شهری و برون‌شهری است، همچنین افزایش شیفت کاری مراکزی مانند مرکز تعویض پلاک و اجرای طرح زوج و فرد در آن‌ها از دیگر محدودیت‌های پیشنهادی است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: کاهش تعداد پرسنل ادارات به یک سوم و فعالیت بصورت دورکاری، ادامه تعطیلی استخرهای سرپوشیده و سونا، استمرار تعطیلی باشگاه‌های ورزشی پر برخورد، تعطیلی مراکز گردشگری و اماکن سیاحتی، تعطیلی تالارهای پذیرایی، جلوگیری از فعالیت مراکز آموزشی خصوصی و جلوگیری از فعالیت مساجد و برگزاری نمازهای جمعه و جماعات را از دیگر محدودیت‌های پیشنهاد شده برای مقابله با تشدید وضعیت کرونا در استان عنوان کرد.

مرادی ادامه داد: همچنین الزام دفاتر عقد و ازواج به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت کنترل و رعایت فاصله‌گذاری در بازارچه‌های مرزی (جوانرود، قصرشیرین و پاوه)، تمهیدات لازم برای جلوگیری از برگزاری مراسم فاتحه‌خوانی و جشن‌ها در مناطق شهری و روستایی، درنظر گرفتن تمهیدات لازم برای کاهش ظرفیت کادر آموزشی و پرسنلی در پادگان‌های آموزشی و… نیز از دیگر محدودیت‌های پیشنهادی برای مقابله با کروناست.

وی در آخر خاطرنشان کرد: انتظار داریم مردم برای جلوگیری از خسارت‌های اقتصادی و معیشتی و سلامت جامعه همکاری کرده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر داشته باشند.

کد خبر 517912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha