دولت آمریکا در افدامی تلافی‌جویانه ورود تمام پروازهای مسافری را از مبدا چین به خاک ایالات متحده ممنوع اعلام کرد.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین از فوربس، مقام‌های سازمان هواپیمایی چین روز ۲۶ مارس ورود پروازهای خارجی را به خاک این کشور به یک پرواز در هفته محدود کردند. با این تصمیم، هر سه خط هوایی بزرگ آمریکا ناچار شدند پروازهای خود را به چین به دلیل شبوع کرونا به طور کامل متوقف کنند.

رویترز اعلام کرد مقام‌های دولت دانلد ترامپ روز ۲۲ می پکن را متهم کردند که سر راه پرواز هواپیماهای آمریکایی به چین سنگ انداخته و از چهار خط هوایی چین خواستند برنامه پروازهای خود را با واشنگتن هماهنگ کنند. هر چند در این مدت ورود هواپیماهای چینی به آسمان آمریکا آزاد بود و رفت و آمدها ادامه داشت.

قانون منع ورود پروازهای چینی به آمریکا از روز ۱۶ ژوئن یا حتی زودتر اجرایی می‌شود و در این مدت، هواپیماهای خطوط هوایی چین به شرطی در فرودگاه‌های ایالات متحده به زمین می‌نشینند که پروازهای خطوط هوایی آمریکا هم بتوانند به چین رفت و آمد داشته باشند؛ موردی که دست‌کم در حدود ۱۰ روز آینده بعید است اتفاق بیفتد.

دو خط هوایی اصلی آمریکا یعنی دلتا و یونایتد امیدوار بودند درخواست آنها از پکن برای از سرگیری پروازها پذیرفته شود اما سکوت و بی‌تفاوتی مقام‌های چینی با برخورد سخت واشنگتن مواجه شد. آنها اقدام پکن را نقض توافق سال ۱۹۸۰ میان دو کشور اززیابی کردند و تصمیم گرفتند تا کوتاه آمدن چینی‌ها، راه خود را بروند.

کد خبر 517883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha