کنفدراسیون فوتبال آسیا رای نهایی خود را درباره زمان و نحوه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا تا ۱۰ روز آینده اعلام می‌کند.

شهر خودرو پاختاکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، در جلسه امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا با اعضای نمایندگان شرق و غرب به صورت ویدئو کنفرانس، برای تعیین تکلیف لیگ قهرمانان آسیا  ۲۰۲۰ پیشنهادهایی ارائه شد و توافقاتی صورت گرفت.

در این نشست، اعضای AFC به از سرگیری مسابقات در ماه سپتامبر (شهریور) استقبال بیشتری کردند و تعداد کمی با برگزاری آن در ماه آگوست (مرداد) موافقت داشتند. در واقع بیشتر نمایندگان به برگزاری مسابقات در ماه سپتامبر رای دادند.

درباره سیستم برگزاری نیز پیشنهاد ۳ شهر دبی، دوحه و تاشکند برای میزبانی به صورت متمرکز و تک بازی ارائه شد که تصمیم نهایی درباره آن گرفته خواهد شد.

در همین راستا سلطان المهوس، خبرنگار سعودی درباره زمان اعلام رای نهایی AFC درباره زمان دقیق و نحوه برگزاری لیگ قهرمانان عنوان کرد: تمام پیشنهادها و توصیه های جلسه امروز به کمیته اجرایی ارسال خواهد شد. اگر کارها به صورت عادی پیش برود، تا ۱۰ روز آینده AFC رای نهایی خود را در این زمینه صادر می کند.

در همین رابطه کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره جلسه ویدئو کنفرانس خود با اعضایش در زمینه لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ بیانیه داد.
در بیانیه AFC آمده است: تمام فدراسیون های عضو AFC به کامل کردن مسابقات معتقد هستند و به توافق رسیدند که این بازی ها به سرانجام برسد.

تمام نمایندگان کشورهای آسیا از استرالیا، چین، ژاپن، کره جنوبی، مالزی و تایلند (منطقه شرق) و ایران، عراق، قطر، عربستان، امارات و ازبکستان (منطقه غرب) با شکل و جدول زمانی برگزاری بازی ها موافقت کردند. آنها خواهان این شدند تا ۹۹ بازی باقی مانده در این مسابقات در نزدیکترین زمان ممکن به پایان برسد.

با توجه به محدودیت های سفر در میان کشورهای قاره کهن به دلیل شیوع ویروس کرونا، کنفدراسیون آسیا چندین پیشنهاد را ارائه کرد تا پرونده مسابقات را پیش از آغاز جام باشگاه های جهان ۲۰۲۰ در ماه دسامبر به میزبانی قطر پایان دهد.

بعد از شنیدن حرف نمایندگان غرب و شرق در این جلسه، AFC نحوه و تاریخ برگزاری را در روزهای آینده اعلام می کند. تمام پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه به کمیته اجرایی ابلاغ می شود تا در نهایت رای نهایی صادر شود.

کد خبر 517841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha