حفظ و نگهداری از باغ موسوم به لک‌لک‌ها در دزفول، به یکی از مطالبه‌های اصلی دوستداران محیط زیست تبدیل شده است.

لک‌لک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی استاد چینی‌گر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در استان خوزستان گفت: برای چاره‌اندیشی و اتخاد تصمیمات لازم در خصوص باغ لک‌لک‌ها، نشست هم‌اندیشی با مالکان این باغ برگزار شد.

استاد چینی‌گر افزود: با توجه به نگرانی شهروندان و برای چاره اندیشی در راستای جلوگیری از تخریب باغ لک‌لک‌ها و بهره‌وری هرچه بهتر از آن، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی، اداره میراث فرهنگی و انجمن محیط زیستی آوان سبز، نسبت به برقراری نشست‌ها و بازدیدهای متعدد از محل اقدام کرد که این امر منتج به برگزاری جلسه‌ای با محوریت ادارات، نهادهای مربوطه و افراد مدعی مالکیت شد.

وی ادامه داد: باغ دلگشا یکی از نقاط حائز اهمیت شهرستان دزفول واقع در مجاورت جاده دزفول-محمدبن جعفر- شوش است که از سال‌ها پیش تاکنون به عنوان یکی از زیستگاه‌ها و محل‌های لانه‌گذاری و جوجه‌آوری گونه ارزشمند لک‌لک به شمار می‌آید و هرساله تعدادی از درختان بلند و خشکیده آکالیپتوس این باغ برای لانه‌گذاری و جوجه‌آوری مورد استفاده لک‌لک‌ها قرار می‌گیرند.

استاد چینی‌گر گفت: با توجه به زیبایی منظر این باغ که یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور شهرستان دزفول و استان خوزستان است اهمیت حفظ و نگهداری آن بیش از پیش نمایان می‌شود.  

وی افزود: برای حفظ و تداوم برقراری این جاذبه طبیعی برای شهرستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از سالیان گذشته برای حفظ این زیستگاه با افرادی که ادعای مالکیت دارند وارد مذاکر شده و از آنها در برای حفظ زیستگاه لک‌لک‌ها استمداد طلبیده که خوشبختانه این کار ثمربخش بوده و تاکنون منجر به حفظ آن شده است.  

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول بیان کرد: در نشست با مالکان مقرر شد آنها نسبت به اصلاح، بهسازی و محصورسازی محدوده استقرار لانه‌گذاری لک‌لک در اسرع وقت اقدام کنند.

وی افزود: همچنین مقرر شد در راستای استحکام بخشی درختان خشکیده قدیمی و برپایی محل‌های مناسب برای لانه‌گذاری جدید اقداماتی توسط اعضای جلسه صورت گیرد.  

اخیرا انتشار تصاویری از وضعیت نامناسب باغ لک‌لک‌ها، قطع درختان اطراف لانه‌ها و راه‌اندازی یک کارگاه بلوک‌زنی در کنار آن اعتراض دوستداران محیط زیست را به همراه داشته است.  

کد خبر 517724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha