مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی‌ها در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و تالاب بین‌المللی هامون و روان شدن دشتمال در قسمت‌های مختلف، به منظور ورود آب به بستر این تالاب دایک مرزی بازگشایی شد.

هامون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وحید پورمردان سه‌شنبه ۱۳ خرداد افزود: با وجود آبگیری هامون پوزک در کشور افغانستان، براساس بررسی‌های فنی و رصد نقشه های هوایی، ورود آب در منطقه هامون پوزک ایران و بازارچه مرزی گمشاد به دلایل مختلف مانند وجود دایک مرزی با مشکل مواجه بود.

وی ادامه داد: با عنایت به ضرورت ورود آب به تالاب هامون و از آنجایی که این اداره کل در همه جای بستر این تالاب در حال انجام پروژه عمرانی از قبیل لایروبی است، ضمن هماهنگی با مرزبانی منطقه که دیدگاه مثبت و همراهی خوبی در این زمینه دارد بلافاصله اقدام به حذف دایک مرزی کرد تا ورود آب به این قسمت از تالاب نیز افزایش یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن قدردانی از استاندار سیستان و بلوچستان برای صدور دستور تسریع در این زمینه و تقدیر از همراهی و همدلی مجموعه مرزبانی استان و شهرستان‌های حوزه سیستان، یادآور شد: با حذف دایک مورد نظر که مانع آب در محدوده بازارچه مرزی و هامون پوزک شده بود آب وارد بستر تالاب هامون شده و حدود ۵۰۰ هکتار از سطح بستر خشک این تالاب آبگیری شده است.

این مسئول بیان کرد: روند بازگشایی ورودی های سیلاب و انهار و هدایت جریان های آبی به نقاط بحرانی منطقه نیز همچنان ادامه دارد.

کد خبر 517558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha