سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

کارشناس اداره‌کل پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: افزایش دمای هوا در استان که از یکشنبه ۱۱ خرداد آغاز شده، تا پایان هفته با شیب ملایم ادامه می‌یابد.  

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ایرنا، مهدی کریمی، کارشناس اداره‌کل پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: طی دیروز دوشنبه ۱۲ خرداد همه شهرهای استان، هوای گرمی را پشت سر گذاشتند به طوری که پلدشت با ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود و مردم ارومیه‌ نیز دمای ۲۹ درجه را تجربه کردند.  

وی اضافه کرد: وزش باد با سرعت ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت پدیده غالب جوی در آذربایجان‌غربی طی ۲ روز آینده است و سرعت وزش باد طی روز چهارشنبه ۱۴ خرداد بیشتر خواهد شد.  

کارشناس اداره‌کل پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی بیان کرد: طبق نقشه‌های پیش‌یابی احتمال ضعیفی برای بارش‌های پراکنده در برخی نقاط شمالی آذربایجان‌غربی وجود دارد.  

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.  

پیرانشهر و سردشت جزو شهرهای پر بارش این استان با سالانه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر بارندگی محسوب شده و بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.  

به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم منطقه گزارش‌های هواشناسی جزو اخبار بااهمیت برای ساکنان این استان است چرا که تمامی فعالیت‌های کشاورزی را از کاشت داشت و برداشت براساس آن برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.  

کد خبر 517462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha