سرپرست تیم اعزامی هوانیروز ارتش به گچساران و کهگیلویه گفت: ۱۹۵ سورتی پرواز از سوی بالگردهای هوانیروز برای اطفای حریق جنگل‌های گچساران و کهگیلویه در ۳ روز گذشته انجام شده است.

هوانیروز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، داریوش مرادی افزود: ۲ فروند از بالگردهای ۲۱۴ هوانیروز برای کمک به اطفای حریق در جنگل‌های گچساران و  کهگیلویه در چند روز گذشته فعالیت کردند.

وی بیان کرد: ۱۹۵ سورتی پرواز برای جابه‌جایی امدادگران به ارتفاعات کوه خائیز و دیل، محل آتش‌سوزی در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه انجام شده است.

مرادی اظهار کرد: در این پروازها بیش از ۷۰۰ نفر از امدادگران به محل حادثه در ارتفاعات سخت‌گذر کوه خائیز کهگیلویه و دیل گچساران انتقال داده شد.

سرپرست تیم اعزامی هوانیروز ارتش به گچساران و کهگیلویه افزود: به محض ابلاغ درخواست از سوی مدیریت بحران به ارتش و دستور سلسله‌مراتب به هوانیروز، بالگردهای ما وارد عمل شدند. بالگردهای هوانیروز ارتش در چند روز گذشته تا مهار کامل آتش در این مناطق  ۶۰ ساعت پرواز را ثبت کرد.

مرادی اضافه کرد: طی هفته گذشته در آتش‌سوزی خنگ بنار گچساران ۲۶ سورتی پرواز از سوی هوانیروز ارتش برای جابه‌جایی ۱۷۵ نفر انجام شد.

وی تصریح کرد: بالگردهای هوانیروز ارتش در چند هفته گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۲۰ سورتی پرواز برای جابه‌جایی ۸۷۵ نفر از امدادگران انجام داده است.

آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های منطقه دیل ساعت ۲ بامداد روز جمعه نهم خرداد و در منطقه حفاظت‌شده خائیز ساعت ۱۹ پنج‌شنبه هفته گذشته به دلیل نامعلومی شروع شد که در شب گذشته مهار شد.
براساس آخرین گزارش‌ها، در این آتش‌سوزی‌ها تاکنون ۴۵۰هکتار از جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شده است.

درختان بلوط، ارزن و بادام کوهی از مهم‌ترین پوشش گیاهی منطقه دیل گچساران است.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد ۴۱۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

کد خبر 517433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha