در پروتکل بهداشتی فیفا که به تازگی منتشر شده و از طریق فدراسیون های مربوطه در اختیار باشگاه ها و رسانه ها قرار گرفته است، بند مهمی وجود دارد.

لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ورزش سه، در پروتکل بهداشتی فیفا برای ازسرگیری مجدد فوتبال حرفه ای و آماتور در سراسر دنیا، بندی هست که رقبای ما با استناد به آن و مقررات دولت خودشان، هم می‌توانند از سفر به ایران پرهیز کنند و هم حتی از مقابله با تیمهای ما در زمین های بیطرف نیز سر باز بزنند؛ البته اگر کشور بیطرفی پیدا شود که میزبانی تیم های ما را برعهده بگیرد که آنهم بسیار بعید خواهد بود.

در صفحه ۱۰ این سند  و در بخش ارزیابی ریسک برگزاری مسابقات، جمله ای گنجانده شده که رقبای ما در آسیا (چه باشگاهی و چه ملی) می‌توانند با استناد به آن جمله و اظهاراتی که اشخاص مرتبط به باشگاههای داخلی ایران این روزها بر زبان می آورند، نه تنها از سفر به ایران خودداری کنند، بلکه حتی از رویارویی با تیمهای ملی و باشگاهی ایرانی در یک کشور بیطرف طفره روند که این روند به کنار گذاشته شدن تیمهای ایرانی از تمامی مسابقات در سطوح ‌مختلف باشگاهی، نوجوانان، جوانان، ملی، زنان، فوتسال و... خواهد شد.

به خاطر داشته باشیم عربستان برای پنجمین سال متوالی و با استناد به یک دلیل غیر فوتبالی از بازی در ایران سر باز زده و در این شرایط هر تیم و یا کشوری می‌تواند ادعا کند که ایران که در برگزاری بازیهای داخلی خود بدلیل کمبود امکانات و بازیکنان “کرونایی” ناتوان هست، چگونه می‌تواند پذیرای یک دیدار بین المللی باشد؟ در عین حال کشورهای دیگر هم بدلیل بازیکنان “کرونایی” از میزبانی بیطرف  تیمهای ایرانی (توسط مقامات بهداشتی خود) منع خواهند شد.

در حال حاضر از سرگیری برگزاری رقابت های ورزشی در ایران، مخالفان و موافقان بسیاری دارد و طرفین در فضایی که به هر حال منافع فردی نیز در آن پررنگ است، به جدل با یکدیگر مشغول اند.

روز گذشته وزیر بهداشت در یک گفتگوی مطبوعاتی درباره فشار یکی از وزارت خانه ها به از سرگیری مسابقات ورزشی طعنه زده بود که این جمله ممکن است تاثیر مهمی در اراده سازمان لیگ و فدراسیون در از سرگیری لیگ داشته باشد. با این حال موضوع بند مورد اشاره صفحه ده پروتکل بهداشتی فیفا نیز چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت.

کد خبر 517392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha